Rõivas viitas EPL artiklile, milles räägitakse, et mullu vuras ametniku elektriauto vaid 227 kilomeetrit. „See auto on üks auto, mis oli 507st kõige väiksema läbisõiduga ja tegutseb Ämari lennuväljal,“ ütles Rõivas. Tema sõnul on hinnangu küsimus, kas lennuvälja teenindades on 227 kilomeetrit palju või vähe.

Eesti Päevalehe sotsiaalministeeriumilt saadud statistika põhjal on elektriautosid, mille läbisõit jäi eelmisel aastal alla 1000 kilomeetri, kokku 38. Neist 17 kuulub kohalikele omavalitsustele ja AS Hoolekandeteenustele sotsiaalteenuste osutamiseks.

Ülejäänud 21 elektriautoga sõidavad ministeeriumi ametnikud:

  1. 227 km - kaitseministeerium (lennubaasi territooriumil sisesõidud; 23.10.2012-09.01.2013 garantiiremont)
  2. 300 km - siseministeerium (tuleohutusjärelevalve objektide kontroll, kodanike nõustamine, ennetustöö)
  3. 300 km - siseministeerium (tuleohutusjärelevalve objektide kontroll, kodanike nõustamine, ennetustöö)
  4. 302 km - keskkonnaministeerium (keskkonnakorraldus, tööülesannete täitmine Tallinna piires)
  5. 328 km - keskkonnaministeerium (keskkonnahariduslikud tegevused: riiklike õppekavade elluviimine, Jõhvi elanikele säästva arengu põhimõtete tutvustamine)
  6. 349 km - sotsiaalministeerium
  7. 357 km - keskkonnaministeerium (keskkonnahariduslikud tegevused: riiklike õppekavade elluviimine, Kuressaare elanikele säästva arengu põhimõtete tutvustamine)
  8. 424 km - sotsiaalministeerium
  9. 638 km - kaitseministeerium (lennubaasi territooriumil sisesõidud)
  10. 639 km - keskkonnaministeerium (keskkonnakorraldus, tööülesannete täitmine Tallinna piires)
  11. 655 km - sotsiaalministeerium
  12. 662 km - sotsiaalministeerium
  13. 757 km - kaitseministeerium (lennubaasi territooriumil sisesõidud)
  14. 775 km - põllumajandusministeerium (taimekaitse, maaparanduse, aiandustoodete kontroll Tartu lähistel)
  15. 830 km - kaitseministeerium (lennubaasi territooriumil sisesõidud)
  16. 853 km - majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (lennuametis riikliku järelevalve teostamine Tallinna lähistel)
  17. 862 km - siseministeerium (tuleohutusjärelevalve objektide kontroll, kodanike nõustamine, ennetustöö)
  18. 886 km - siseministeerium (tuleohutusjärelevalve objektide kontroll, kodanike nõustamine, ennetustöö)
  19. 911 km - siseministeerium (tuleohutusjärelevalve objektide kontroll, kodanike nõustamine, ennetustöö)
  20. 955 km - haridus- ja teadusministeerium (hariduslike erivajadustega laste kooli töötajate ametisõidud)
  21. 980 km - keskkonnaministeerium (keskkonnahariduslikud tegevused: riiklike õppekavade elluviimine, Viljandi elanikele säästva arengu põhimõtete tutvustamine)
„Meil on hulgaliselt näiteid autodest, mis on sõitnud ka üle 10 000 kilomeetri,“ lisas Rõivas samas. Ta tõi näiteks Tallinna ja Elva, kus läbisõidu keskmine näitaja on ikka mitu korda suurem kui ajalehes toodud üks äärmus.

Eesti Päevalehe andmetel on vähemalt 10 000 kilomeetrit läbinud kümme sotsiaaltöötajate elektriautot. Täpsuse huvides: kahe Harju maakonna elektriauto läbisõidud – 10 600 ja 10 310 kilomeetrit – on aastase kasutusaja tulemus ning kaheksa ülejäänud auto läbisõit on kogutud umbkaudu poole aastaga.

Ministri sõnul on autode kasutajate tagasiside hoopis vastupidine ja nendega ollakse rahul.

Rõivas ütles, et need 507 elektriautot, millest 440 kasutavad sotsiaaltöötajad, on vajalik täiendus abi osutamiseks ning need võimaldavad jõuda abi osutajal abi vajajateni.

Rõivas võrdles, et ükskõik millise kütuseliigiga 500 autoga autopargi me võtame, siis nende hulgas leiab tehnilise rikkega autosid alati.

„Iga kilomeetriga, mis nad sõidavad, kasutavad nad maksumaksjad raha vähem, kui kasutaksid sisepõlemismootoriga autod,“ ütles Rõivas ja lisas, et koostöös KredExiga on plaanis peale panna autodele eelsoojendus, mis võimaldaks paremat kasutamist ka talvel.