Lisaks peab linnatransport kandma tsiviilasja kulud 1595 eurot.

Kannatanu, keda esindas vandeadvokaat Indrek Sirk, vigastas selga ja kaotas töövõime osaliselt ning kaebas bussifirma kohtusse.

Kohus otsustas hagi rahuldada, mõista Tallinna Autobussikoondise AS-lt Helga kasuks välja mittevaralise kahju hüvitisena 15 000 eurot.

Kohtuotsusele võib esitada apellatsioonkaebuse Tallinna ringkonnakohtule 30 päeva jooksul alates kohtuotsuse kättetoimetamisest.

5. aprillil 2011.a toimus Tallinnas, Kari ja Pelguranna tänavate ristmikul liiklusõnnetus. Liinil number 40 sõitnud buss pidurdas järsult ning reisijana sõidukis viibinud hageja kukkus. Kukkumise tagajärjel sai hageja tervisekahjustuse. Buss jätkas liikumist liinil ning kiirabi viis kannatanu bussist ära Nisu peatuses.

Bussijuht Vasily väitis, et pidurdas ristmiku keskel ootamatult ilmunud sõiduki tõttu, mille numbrimärki ta aga ei mäletanud. Ükski teine asjas kogutud tõend tema väiteid ei kinnita. Asjas üle kuulatud tunnistaja kannatanu on mõlemad kinnitanud, et buss pidurdas tegelikult vaid ühe korra ja tegi seda enne ristmikku.

Kohus ei lugenud bussijuhi ütlusi ootamatult teele ilmunud sõiduki tõttu ristmikul pidurdamise kohta usaldusväärseteks, sest bussijuht on olulisel määral muutnud oma ütlusi pärast kriminaalmenetluse raames ülekuulamist.

Õnnetuse toimumise järel ei üritanud ta mingil viisil kannatanule esmaabi anda ega tundnud huvi kannatanu seisundi vastu. Bussijuht ei teavitanud juhtunust politseid ning häirekeskusega võttis tegelikult ühendust bussis viibinud reisija ja mitte bussijuht. Sellisel viisil käituv vedaja ei ole täitnud veolepingust ja bussiliiniveo eeskirjast tulenevat kohustust tagada reisijale ohutu vedu.

Kohtu hinnangul on hageja poolt esile toodud ja käesolevas asjas tõendamist leidnud asjaolude pinnalt õiglase mittevaralise kahju hüvitise suuruseks 15 000 eurot. Hagejal oli äärmiselt tõsine vigastus, millest täielikku paranemist prognoosida ei ole võimalik.