Mõnede analüütikute sõnul võib Boeing olla probleemi lahendamisele lähedal. Boeingu pressiesindaja Peter Conte ütles BBC-le, et firma taotlus on FAA-s hindamisel.

Lennundusanalüütik Chris de Lavigne konsultatsioonifirmast Frost & Sullivan ütles, et on väga tõenäoline, et võimud annavad lennukitootjale katselendudeks loa. „See on viide sellele, et Boeing on probleemi tuvastanud ja võib isegi olla leidnud lahenduse,“ ütles de Lavigne. „Loogiline samm on korraldada katselennud ja vaadata, kas lahendus töötab.“

Intsidendid Japan Airlinesi ja All Nippon Airwaysi lennukitega sundisid nii USA kui Jaapani võime uurima, mis põhjustas probleemid akudega. Jaapani transpordiministeerium teatas aga, et ohutusinspektorid ei leidnud akude juures mingeid vigu.

Ka Boeing, mis korraldas oma uurimise, kaitses lennukitel kasutatavaid akusid. „Mitte miski, mida me oleme teada saanud, ei ole meile näidanud, et oleme teinud akutehnoloogia puhul vale valiku,“ ütles Boeingu juht Jim McNerney eelmisel nädalal.

Mõnede analüütikute sõnul võib Boeingu taotlus alustada katselende olla viis väita, et Japan Airlinesi ja All Nippon Airwaysi lennukite akuprobleemid võisid olla vaid nende kahe lennuki probleemid.

„See annaks neile võimaluse lennukid taas lendama saada ja näidata, et 787 ohutussertifikaadi taga olevad süsteemid ja põhjendused töötavad endiselt,“ ütles Flightglobali esindaja Siva Govindasamy. „Nad võivad tahta võimudele näidata, et 787 programm üldiselt on ohutu.“

Govindasamy lisas samas, et see ei pruugi olla piisav võimude ja Boeingu klientide veenmiseks.

„Järelevalveorganid võivad tahta tõsisemaid katsetusi, enne kui lubavad lennukitel õhku tõusta,“ ütles Govindasamy. „Ja kliendid, nagu ka reisijad, peavad olema täielikult kindlad, et probleem on lahendatud, enne kui hakkavad taas 787-tega lendama.“