137 reisijat ja meeskonnaliikmed pidid kasutama hädaolukordadeks mõeldud liugteid, et lennukist väljuda, kui arvatav akuprobleem ja suits sundisid ANA Ubest Tokyosse suundunud lennuki Takamatsu lennuväljal hädamaanduma, teatas Jaapani ringhääling NHK. Üks eakas reisija sai evakueerimise käigus kerge puusavigastuse, vahendab New York Times.

Hädamaandumisele eelnes viimasel kuul terve rida probleeme sama tüüpi lennukitega, sealhulgas akupõleng, kütuselekked ja pragu piloodikabiini aknas.

ANA teatas pärast kolmapäevast intsidenti, et jätab ülevaatuseks maa peale kõik oma 17 Dreamlinerit. Teine Jaapani lennufirma Japan Airlines teatas, et jätab ajutiselt maa peale viis Boeing 787-t, mis seni veel lendasid, kaks olid juba varem ohutuskontrolliks lendudelt kõrvaldatud.

Jaapani transpordiminister Akihiro Ota ütles, et hädamaandumine paneb Dreamlineri ohutuse pärast muretsema ning ta saadab ohutusametnikud asja uurima. „Ma pean seda tõsiseks intsidendiks, mis oleks võinud viia tõsise õnnetuseni,“ ütles Ota Tokyos.

ANA asepresident Osamu Shinobe ütles pressikonverentsil Tokyo Haneda lennuväljal, et vabandab reisijatele, nende perekondadele ja teistele põhjustatud suure mure ja probleemide pärast. Shinobe sõnul uurib lennufirma juhtunut.

USA föderaalvõimud on samuti väljendanud muret uue lennukiga seotud probleemide pärast, kuid on siiski kinnitanud, et see on ohutu lennuk.

USA föderaalne lennundusadministratsioon (FAA) andis eelmisel nädalal käsu 787 tootmise ja ehituse põhjalikuks ülevaatamiseks, erilise tähelepanuga lennuki elektrisüsteemidele. Eelmisel neljapäeval toimunud pressikonverentsil ei andnud aga USA transpordiminister Ray LaHood kuidagi mõista, et Dreamlinerid võidaks maa peale jätta.

Dreamlineritega lendab praegu kaheksa lennufirmat: All Nippon Airwaysi ja Japan Airlinesi käes on 24 lennukit 50-st, mis Boeing alates 2011. aasta novembrist üle on andnud. Ülejäänud operaatorid on Air India, Ethiopian Airlines, Tšiili LAN Airlines, Poola LOT, Qatar Airways ja United Airlines.

Boeing on väitnud, et Dreamlineril pole rohkem probleeme kui teistel uutel reisilennukitel. 787 sõltub elektrisüsteemidest rohkem kui varasemate põlvkondade lennukid. Elektrisüsteemid, mitte mehaanilised, kontrollivad hüdraulilisi pumpasid, jäätõrjet tiibadel, õhurõhku salongis ja hoolitsevad muude ülesannete eest. Lennukil on ka elektrilised pidurid hüdrauliliste asemel.