Kui 2002 oleks lennufirmat juhtinud mees Taskila nägemuse ja kogemusega, siis oleks jõutud oluliselt paremale positsioonile ning EA poleks olnud kolmas lennufirma Baltikumis. Samas osaliselt tuleb vaadata küsivalt otsa ka tollasele nõukogule. Oodati innovaatilisi ideid, aga ellu viidi neid sõsarettevõttes airBalticus, kuna sellel oli kesksem asukoht, võimekam kodulennujaam, suurem SASi osalus ning kõlavam nimi.

Taskila tõi EA'sse uut mõtlemist ning uusi kogemusi. Samuti tõi palju pisaraid. Koondamisele läksid paljud vanad spetsialistid, kes üle 10 aasta sellesse ettevõttesse panustanud, kuid siis järsku ajale jalgu jäänud. Ja asja eest. Innovaatilisus oli jäänud ammu Exceli oskuste võimekuse taha pidama. Tõsta reisijate arvu 5-15% ning piletihinda 1-2% mingis Exceli tabelis oskab igaüks. Puudu oli põhimõttelisest lähenemisest ja muudatustes alustalades. Selleks polnud vana kaader võimeline.

Praegu tõstetakse palju lärmi lõpetatud kollektiivlepingu üle, et pilootidel peab olema turvaline jne jne. Samas, oleks siis piloodid ise vastavalt käituks. Ikka juhtub, et mõni kogenud piloot kuhugi mujale lendama läheb ning oma kogemused, kvalifikatsiooni ja kes-teab-veel-mille endaga kaasa võtab. Vaadates edukaid lennufirmasid ning nende töölepinguid (Ryanair, EasyJet), siis lasub pilootidel oluliselt suurem vastutus nii enda koolitamise, kui lennukijuhtimise oskuste kohalt. Boonuseid jagatakse heade töötulemuste ja efektiivsuse eest, laiskust ja lohakust karistatakse. Keegi ei kurda (täna).

EA’s on olnud ka väärt juhte. Peter Arvidsson, kes täitis lühiajaliselt kommertsasepresidendi kohta tõi palju uusi vaateid, ärilist mõtlemist. Aljas viis ettevõtet edasi, kui äriettevõtet, tõstis motivatsiooni ning loos tugevad alused visiooni ja missiooni vaates. Urva oli väga tugev inimeste juht. Kui temal oleks olnud sarnased nägemused Taskilaga oleks võinud mägesid liigutada.

Taskila oli visiooniga juht. Tema eesmärk oli EA kasvatada Suureks lennufirmaks ning ta sai selgelt aru, et Tallinn jääb alatiseks liiga väikseks. Suutis näha kastist välja.

Samas ei saa öelda, et Taskila ka kõike õigesti tegi. EA oli sellise visiooni elluviimiseks liiga stagneerunud ning ka hiljaks jäänud. Turule saab siseneda edukalt õige asjaga, õigel ajal. Taskila visiooni võib hinnata, et kas oli õige asi valel ajal või sellel ajal vale asi.

Täna tuleb esmajärjekorras saada kahjumist välja. Võib üsna kindlalt väita, et peale praegust juba kolmandat koondamislainet, on sama meeskonnaga seda väga raske teha. Alustama peab meeskondade taasloomisest ning ühiste eesmärkide püstitamisest. Vaja on ühtset visiooni ning kuna turg on täis praegu levinumaid lennuettevõtete hinnastamisstrateegiaid viljelevaid lennufirmasid, siis ka uut ja huvitavat toodet. Ühesuunapõhine hinnastamine pole midagi uut, toiduga mängimine pole ka midagi uut. Puudu on kindlusest ja stabiilsusest. Kas Jan suudab midagi sellist leida ja ellu viia – kahtlen. Samas kunagi ei või teada.

Võib-olla oleks mõistlik proovida fikseeritud hindu. Selliseid, mis meelitavad reisijaid lendama, mille hinnatase oleks ka varajasele ostjale atraktiivne ning hilisele ostjale lausa odav? Arvestades üheks edasitagasi lennu hinnaks ~20000€, siis kas poleks mõistlik 100kohalise lennuki istmekohad panna müüki 120€+maksud ja tasud ühe suuna eest FLAT? Oleks midagi unikaalset,  1-2 nädalat enne lendu piletite ostjatele atraktiivne ning sellega oleks võimalik ka kasumit teenida.