Kui tuukrite meeskond baaslaevalt One Eagle mootorpaatidega sukeldumiskoha poole sõitis, lõi üks juhuslik suur laine ühe kahest mootorpaadist hetkeks niivõrd uppi, et üks tuuker kukkus koos raske varustusega vette, suutmata sealt enam välja saada, kirjutas Eesti Päevaleht Online.

Laine tabas paati, kus istus kolm tuukrit, teatas ajalehe korrespondent sündmuskohalt.

Vette kukkunud tuukrile visati kohe päästerõngas ning ka Gregg Bemis ise tuli kummipaadiga vees ulpivat tuukrit päästma. Tuukri aitamine vältas pikka aega, enne kui mees paati tagasi saadi.

Juhtunu tõttu katkestas ekspeditsiooni juht Bemis esimese sukeldumiskatse.

Teisipäeva ennelõunal alustas Bemise ekspeditsioon roboti abil reisiparvlaeva Estonia vraki uurimist, tuukrid võivad esimese sukeldumise vrakile teha juba teisipäeva õhtul.

Kokku kavatseb Bemis kasutada seitset tuukrit, kes võivad laskuda laevavrakile kolm või neli korda, iga sukeldumine kestab kuni kolm tundi.

Tuukrid teevad laevavrakil ka videoülesvõtteid ning püüavad leida Estonia keres kunagisest veepiirist allpool auku, mida Bemis peab laevahuku tegelikuks põhjuseks.

Bemise laeva One Eagle pardal on kokku 32 ekspeditsiooniga seotud inimest, neist ükski ei ole mõne sellise riigi kodanik, kes on ühinenud Estonia vraki puutumatuse kokkuleppega.

One Eagle’i läheduses on Soome merevalvelaev ja Rootsi rannavalvelaev, kes jälgivad tuukriekspeditsiooni. Eesti saatis Soome piirivalve patrull-laeva Telkkä pardale kaks piirivalveohvitseri, kes jälgivad samuti Bemise ekspeditsiooni kulgu.

72-aastane ameeriklane Gregg Bemis põhjendab uut tuukriekspeditsiooni reisiparvlaeva Estonia vrakile vajadusega uurida uuesti 852 inimese elu nõudnud laevaõnnetuse põhjusi. Bemis on teatanud, et kahtleb Estonia hukku uurinud rahvusvahelise komisjoni järeldustes ning soovib tuukriekspeditsiooni abil kontrollida ka teisi laevahuku versioone.

Bemise organiseeritud ekspeditsioon kavatseb teha Estonia vrakil ka filmi, mida kavatseb koos Saksa teleajakirjaniku Jutta Rabega maha müüa eri riikide valitud telekanalitele.

Ametliku versiooni kohaselt hukkus Estonia 1994. aasta 28. septembri öösel teel Tallinnast Stockholmi tormise ilma, suure kiiruse ja vööriluugi konstruktsioonivea tõttu. Uurimiskomisjoni aruandes kahtlejad väidavad, et laeva võis uputada pommiplahvatus või auk allpool veepiiri.

Esimese tuukriekspeditsiooni Estonia vrakile korraldas Rootsi tellimusel Norra firma Rockwater 1994. aasta detsembris, toona töötasid tuukrid laevavrakis üle 60 tunni, neid juhendasid Rootsi kriminaalpolitsei ja veeteede ameti asjatundjad.