Linna tööstuspiirkonnas avatavatel garaažilaadsetel boksidel hakkavad olema katused ja seinad ning neile on autoga kerge ligi pääseda. Linnavalitsuse hinnangul hakkab umbes 30 protsenti prostituutidest klientidega kohtuma bokside juures ning neid hakatakse kasutama elava järjekorra alusel, vahendab Daily Telegraph.

„Suur vahe on selles, et seni on prostitutsioon olnud avalikus ruumis,“ ütles Zürichi sotsiaalameti esindaja Michael Herzig Šveitsi Raadiole. „Nüüd kavatseme me seda muuta, viia see tänavalt privaatsesse kohta vanas tööstuspiirkonnas, mis kuulub linnale. See annab meile võimaluse määrata kindlaks prostitutsiooni reeglid selles piirkonnas.“

Seksibokside avamine langeb kokku suure reformiga Zürichi prostitutsiooniseadustes. Prostitutsioon keelatakse teatud piirkondades, kus see on levinud ja kutsunud esile kohalike elanike kaebusi naiste ahistamise kohta tänaval ja sutenööride tegevuse kohta.

Seksiboksi kasutavad prostituudid peavad olema meditsiiniliselt kindlustatud ja ostma umbes 32 eurot maksva litsentsi, et oma teenuseid pakkuda. Lisaks sellele tuleb neil igal ööl teeäärsesse piletimasinasse maksta viis Šveitsi franki (neli eurot).

Herzigi sõnul kaaluvad seksibokside positiivsed küljed prostituutide jaoks üles nende üsna koleda tööstusliku asukoha.

„Naised on paremini kaitstud rünnakute eest ja see tähendab neile ka paremat äri,“ seletas Herzig. „Et naised ootavad kohe seksibokside juures, ei kulu sõitmiseks aega, nii et nad võivad tegelda enamate klientidega. See on parem ärimudel kui tänaval seismine.“ Linnavalitsus usub ka, et nii bokside kui ka asukoha pakutav privaatsus peaks meeldima klientidele, kes tahavad iga hinna eest säilitada oma anonüümsust.

Üks seksibokside teel ees seisev probleem on prostituutide teavitamine nendest ja nende eelistest. Paljud Zürichi tänavatel töötavad naised on välismaalased, kes räägivad väga vähe saksa keelt ega pruugi tööelus ees seisvatest muutustest midagi teada.