Tõnstein rõhutab kirjas, et foorisüsteemide töökindluse tagamiseks on äärmiselt oluline kasuliku eluea ületanud fooriseadmed ja kandekonstruktsioonid õigel ajal välja vahetada.

„Esitame igal aastal oma ettepanekud Tallinna transpordiametile. Käesoleva aasta veebruaris esitasime ettepaneku fooriseadmete vahetuseks lähiaastatel eelarvelises summas 566 000 eurot,” märkis Tõnstein, et Tallinna foorid vajaks uuendamist enam kui 8,8 miljoni krooni eest.

Tõnsteini sõnul tuleks amortiseerunud konstruktsioone, kaableid ja seadmeid välja vahetada iga 15 aasta tagant. „Hetkel on Tallinnas üle 15 aasta vanuseid fooriobjekte 27 ning vanimad seadmed pärinevad aastast 1977,” märkis ta.

Enim katkestusi fooride töös talvel

Pikemalt kestvaid katkestusi põhjustavad Tallinna foorisüsteemide töös kõige enam liiklusõnnetused, mis vigastavad fooriseadmeid talveperioodil keskmiselt 4–5 korda kuus. Nii tuleks Tõnsteini sõnul talvel linna tänavaid senisest paremini hooldada, et vähendada liiklusõnnetuste ja fooridele otsasõitude tõenäosust.

„Enamikel juhtudel toimub fooride töörežiimi taastamine 1–3 tunniga, raskemate liiklusõnnetuste puhul kestab taastamistöö kuni 10 tööpäeva,” märkis Tõnstein.

Katkestuste põhjuseks on ka toitepinge katkestused liitumispunktis, mille tõttu on katkestusi 1–2 korda kuus, ja ühenduskaablite rikked, mis põhjustavad katkestusi keskmiselt korra kuus, sügis-talvisel ajal aga sagedamini. Foorikontrollerite ja seadmete rikked tekitavad katkestusi 5–6 korda aastas.

Tõnstein selgitas ka, et foorisüsteemide töö katkemisel jätkub liiklus ristmikel olemasolevate liiklusmärkidega kehtestatud korra kohaselt, kuid kannatab ristmike liiklusvoogude, sh ühistranspordi, läbilaskevõime ja liiklusohutus.

Just ühistranspordi graafikus püsimise pärast valutas Signaali juhatuse esimehe Andri Tõnsteini poole pöördunud abilinnapea Arvo Sarapuu südant. Sarapuu sõnas fooride töö ülevaadet paluvas kirjas, et info fooride ja katkestuste ohtude kohta lisatakse linnasisese ühistranspordi toimepidavuse ülevaatesse.