Reegel näeb ette, et sõiduki riskikoefitsendi osa, mis kätkeb mootori võimsuse kaasamist, on liikuv skaalal 0-120kW. Liikudes vastavalt kümne ühiku kaupa soodsamaks-kallimaks, sõltuvalt sõiduki mootori võimsusest. 

Veel tänagi saame üha enam ja enam teateid sellest, et autotööstus muudkui vähendab silindrite arvu mootoreis, ent võimsused jätab kas pigem samaks või suisa kasvavad. Elavad näited värvikuse suunas:

- BMW 3-silindrilised, ehk 16. septembril käesoleval aastal teatab  baierlane ise oma blogis - paigutasime kolmesilindrilise mootori oma esimese seeria BMW-le ning ühildasime 8-käigulise automaatkastiga. Tulemuseks - 180 hobujõudu ning 270 Nm väänet. Lihtsamini panduna - 134 kW ehk maksate selles osas täit hinda!

- Fordi 3-silindrilised, ehk tänavu aasta suvel loeme siit ja sealt teateid, kuis ühed ja teised organisatsioonid on proovinud onu Henry pärandi viimast uudist. Mootorid hakkavad edasi viima Focuseid ja Fiestasid ning nende võimsuseks väikse järele aitamisega on saadud 123 hobujõudu ehk 91kW. Lihtsamini öeldes - maksate ka siit üsna rõõmsat koefitsendi hinda.

- Fiat pole ka käed rüpes istunud. Mõned aastad tagasi üllatab... noh tegelikult Fiat ei suuda enam kedagi üllatada oma väljaütlemistega, aga siiski... kahesilindrilise mootoriga. Sissejuhatuseks mudelile "500" mõeldud tore vokk hakkab kindlasti ka mõnd väiksemat Panda-Punto laadset edasi tulevikus liigutama. 0,9 liitrine mootor toodab ei rohkem ega vähem kui 85 hobust ehk 63 kilovatti. Lihtsalt - siit maksate juba märgatava summa vähem, kui sakslases.

Lõpuks olgu öeldud - praegune riskikoefitsentide skeem on end ära elanud. Kus on pereautod, mis 20 aastat tagasi tehaseliinilt välja voorisid 1,8 liitriste mootorite ja 66kW-ga? või 2,3 liitriste ja 83kW-ga? Sellistel puhkudel oli kasu kuni 120kWst piirmäärast koefitsendi arvutamisel. Tänapäeval, kus ma lähen ostan sama raha eest sama pereauto, aga oot-oot... 184kW??

Pika jutu lühike kokkuvõte - neljaliikmeline väikelastega pere, peaks liikumiseks hoidma enda valduses ühe keskklassi sedaani või siis kaks väiksemat Fiat 500, maksab summa summarum igatahes täissumma mootori võimsuse skaalal meie riskikoefitsendi osas. 

Muutuvas maailmas ootaks ka selles osas muutusi.