Kui seni tegi vedaja oma kuludega 88 lisareisi nädalas, siis alates 15. oktoobrist plaaniti teenuse kvaliteedi säilitamiseks tippaegadel reedeti seitse ja pühapäeviti üheksa kommertsreisi. Seda plaani ellu viia aga ei õnnestu, kirjutab Saarte Hääl.

"Oli kogu aeg ootus ja lootus, et järgmisel aastal pannakse kõik need lisareisid, mida nähakse, et on vajalikud, ametlikult tellimusreisideks," ütles Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel eile Kadi raadios. Tema sõnul töö selles suunas käib, kuid seni ei paista ministeeriumilt ja partneritelt selget soovi ja tahet, et see kindlasti nii läheks. "Me ei saa lõputult igal nädalalõpul oma kuludega lisareise teha ja peale maksta, kui pole kindlustunnet, et riik võtab selle teatepulga üle ja jätkab järgmisel aastal nende reiside tellimist," tähendas Treiel.

Operaatorfirma edastas ministeeriumile põhjaliku selgituse lisareiside vajalikkuse kohta ja veelkordse palve lisareiside tegemine kooskõlastada.

"Kahjuks ei ole alati võimalik lisaraha juurde anda," ütles Saarte Häälele ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda teemat pikemalt kommenteerimata.

Viimases hädas otsustasid Väinamere Liinid otsida tuge Saaremaa ettevõtjate liidult ja Saaremaa omavalitsuste liidult, kelle poole operaatorfirma lisareiside vajalikkuse osas samuti pöördus. "Et kas või ühiselt uuesti ministeeriumi poole pöörduda," põhjendas Urmas Treiel. "Loodame, et ministeerium lõpuks ütleb jah, tehke need reisid!"

Treieli sõnul ootavad nad ministeeriumilt vähemalt selles osas kindlustunnet, et tuleval aastal on senised nn lisareisid täieõiguslike riigi tellitud reisidena graafikus olemas.