"Meil on tellimus, et kõikide koolide ja lasteaedade läheduses peavad vöötrajad olema kooli alguseks üle joonitud, kuid sel suvel on ilm olnud paras peavalu. Arvan siiski, et jõuame kooli alguseks ikka valmis, sest nädalavahetusel saab ka päeval veidi joonimistöid teha," lausus Eesti Päevalehele Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa.

Tallinnas on kokku 2451 vöötrada ning selleaastane varasemaga võrreldes helde eelarve lubab need kõik üle joonida.

Sebrade joonimisel töötab üks kahemeheline meeskond, mis alustab tööd siis, kui ülejäänud linn end juba puhkama seab.

"Tööd alustatakse tavaliselt üheksa ja poole kümne vahel õhtul ja tööd tehakse kõigil öödel, välja arvatud laupäeva öösel," kirjeldas linna tellimusel teekattemärgistust jooniva Signaal AS-i spetsialist Riho Hollas Eesti Päevalehele.

Kui palju üks meeskond öö jooksul sebrasid joonida jõuab, sõltub sebra pikkusest. Masin ja mehed suudavad ööga joonida umbes 300 meetrit sebrasid, mis võib sõltuvalt joonitavate sebrade laiusest tähendada, et öötööks jääb kas kuus või koguni 30 vöötrada.

Oluline on ka see, et teekattemärgistust ei saa joonida märjale tänavale ja seega sõltub brigaadi töö peamiselt ilmaennustusest.

Tallinna vöötradade olematuks kulunud märgistus on jalakäijaid ahastusse viinud juba aastaid. Mure teravneb igal aastal enne 1. septembrit, kui liiklusse tuiskab mitu tuhat väikest ja võib-olla mitte kõige tähelepanelikumat jalakäijat.