Loobusin kõigest, mida tegelikult ei kasutanud. Näiteks virtuaalne number ja mitmed teised mobiiltelefoni numbrid, mis aja jooksul olid jäänud suunatuks.

Ütlesin üles reklaamilepingud reklaamiagentuuridega, millele oli poole aastaga kulunud paar tuhat eurot. Üritades enda kliendihaldurit kätte saada, tuli vaid vastuseks, et on puhkusel Türgis ja saabub tuleval kuul. Samal ajal rabasin reklaamitellijana Eestis tööd teha.

Lõpetuseks märkasin, kui palju kulub kuus deebet- ja krediitkaartidele ning ülekannetele. Kolisin teise panka ja nüüd on see kõik tasuta. Loobusin ligi 1000 euro võimalusega krediitkaartidest ja pankades vaadati mind küll üllatunud nägudega. Kokku hoian aga ligi 100 eurot aastas ja võin ise see krediitkaart olla.

On muidugi kohti, kust kokku hoida ei maksa. Näiteks transpordi puhul vähem makstes jõuab kliendini ilmselt ebaviisakalt käituv tööline, kes kliendile vastu tulemise asemel kaotab kliendi vähemakstud palgast tingitud pahase suhtumisega. Või kui ta kliendini ei jõua, siis ilmselt katkise masina või kulunud rehvide tõttu.

Infotehnoloogia abil aga on võimalik teha paljusid asju automaatseks. Paraku kasutavad nende ettevõtete juhtivtöötajad hinnapakkumiste tegemiseks tulevase kliendi nähtavat käivet mitte reaalset teenuse või toote maksumust. Näiteks paari kuu programmeerimise töö eest küsitakse paarkümmend tuhat eurot, kuigi tegelik töömaht on vaid mõni kuu. Kiire tegelike kulude arvutus ja päring, kaua kulub valmistamiseks, annaks selle tegelikuks väärtuseks vaid mõni tuhat eurot.

Vaadake üle enda tulevase koostööpartneri taust äriregistrist ja võlad internetis leiduvatest andmebaasidest. Kus on tähtis kiirus, viisakas ja abivalmis suhtumine, ärge kokku hoidke. Kuid kui tekib rutiinne kulu millelegi, mille välimus ja olemus teie klientidele tegelikult määravalt ei mõju, võiks kaaluda soodsamaid teenuseid. Pakkumisi võib küsida ju igalt poolt, määravaks teguriks osutub pakkumisele oodatud mõistliku vastuse saamine ja selle kiirus.

Kes soovib Eesti eluolu paremaks muuta ja on mõne seaduseelnõu või teenuse suhtes märganud võimalusi nende paremaks muutmises, kirjutage nende eest vastutavatele ettevõtetele või ametiasutustele ja kui miski muu ei tundu mõjuvat, võib suunduda meedia poole. Enamik ettevõtteid on rõõmsaid, kui saavad enda klientide jaoks teenust parandada ning sellega kasumit suurendada. Nii ka riik enda kodanikele.