Riigikontrolli sõnul on audit „Muuga konteinerterminali 17. kai rajamine“ hetkel veel eelnõu staadiumis ning saadeti märkega „asutusesiseseks kasutamiseks“ esmaspäeval Tallinna Sadama juhatusele ja nõukogu esimehele, majandus- ja kommunikatsiooniministrile ning rahandusministrile ametlike vastuste saamiseks.

"Riigikontrolli seaduse paragrahvi 50 lõike 4 kohaselt tutvustatakse enne allkirjastamist kontrolliaruannet asjassepuutuvale ministrile või valla- või linnavalitsusele, samuti teistele isikutele ja organitele, kelle suhtes see sisaldab hinnanguid või ettepanekuid," teatas riigikontrolli pressiesindaja.

"Aruande saanud isikud ja organid on kohustatud esitama riigikontrollile kirjalikult oma arvamuse neid puudutavate ettepanekute kohta, samuti teavitama rakendatavatest abinõudest riigikontrolli tema antud mõistliku tähtaja jooksul."

Riigikontroll ootab vastuseid 24. augustiks ning võib pärast esitatud arvamusega tutvumist auditiaruandes muudatusi teha.

Praeguse kava kohaselt avalikustab riigikontroll aruande „Muuga konteinerterminali 17. kai rajamine“ septembri esimesel poolel.
Riigikontrolli seaduse järgi ei või nad aga avalikustada oma seisukohti ega hinnanguid kontrollimise tulemuste kohta enne auditiaruande avalikustamist.

Riigikontroll märgib, et lõplikku auditi aruannet ei ole veel koostatud, allkirjastatud ega avalikustatud.

Eesti Ekspress kirjutab tänases lehe, kuidas lähinädalatel valmib direktorite hirmuks hüütava peakontrolöri Tarmo Olgo käe all riigikontrolli üks kõigi aegade kõige keerukamaid uurimistöid.

Teema pole pealtnäha seksikas: see puudutab uue kai ehitamist Muuga kaubasadamasse. Kuid asi on poliitiliselt tundlik, loos esinevad summad rasvased, tegelased Eesti majanduse ja poliitika koorekihist ning Riigikontrolli soovitused lausa jahmatavad.

Riigikontroll usub, et Tallinna Sadama juhatus ei täitnud kai ehitamisel piisavalt ettevõtjatelt nõutavat hoolsuskohustust. Riigifirma sai seetõttu 2,4 miljonit eurot kahju.