„Praegusel hetkel on alus täielikult ekspluatatsiooniks valmis. Alus saabus Vladivostoki sadamasse,“ teatasid Primorje krai võimud esmaspäeval, vahendab BNS.

Laev läbis rekonstrueerimise Primorje krais Slavjanka asulas asuvas laevaremonditehases. Krai võimud kulutasid sel aastal laeva remondile 60 miljonit rubla (1,5 miljonit eurot).

Mai algul teatati, et alus sai kuivdokis remondi käigus vigastada. Meedia teatas kohaliku sadamapunkti allikatele viidates, et doki ühe pontooni keevisõmblused rebenesid. Alusesse tekkis allikate kinnitusel kaks auku, ent see püsis vee peal. Mullu mais eraldas Primorje krai seadusandlik kogu laeva remondile ja moderniseerimisele 200 miljonit rubla.

Eesti laevanduse kunagine lipulaev Georg Ots ehitati 1980. aastal Poolas Szczecinis, Tallinna ja Helsingi vahel hakkas ta sõitma sama aasta olümpiamängude eel ning oli Soome televisiooni kõrval üks eestlaste põhilisi sidemeid läänega. 1986. aastal lõpus kasutas NSV Liidu toonane liider Mihhail Gorbatšov laeva oma baasina Islandi kohtumisel USA presidendi Ronald Reaganiga.

Peterburi sadamaadministratsioon ostis Georg Otsa firmalt Esco 2002. aasta novembris ning maksis Interfaxi andmeil laeva eest umbes kaks miljonit USA dollarit. Enne müüki seisis laev peaaegu kaks aastat Tallinnas Balti laevaremonditehase kai ääres.

Georg Otsast sai esimene oma klassi alus, mis paljude aastakümnete vältel Põhja meretee läbis. Alus väljus Peterburist 2010. aasta 28. augustil ning jõudis Primorje krai pealinna sama aasta 9. oktoobril.