„Lennuk kaotas hetkeks raadiokontakti ja Saksa lennukid olid seal, et kontrollida, kas kõik on korras,“ kinnitas lennukompanii Tuifly Nordic juht Alexander Huber The Localile.

Rootsi lennuk Boeing 737-800 tõusis õhku Göteborgi Landvetteri lennuväljalt ning lendas parajasti Saksa õhuruumis Bremeni kohal, kui raadioside lennujuhtidega katkes.

„Lennujuhid kaotasid lennukiga raadiokontakti kell 8.41 ning esitasid taotluse lennuki visuaalseks identifitseerimiseks,“ ütles Luftwaffe esindaja kapten André Hesse, kelle sõnul suunati selleks reisilennuki juurde parasjagu treeninglennul olnud kaks hävitajat F-4F Phantom.

„See tähendab lennukile piisavat lähenemist, et see identifitseerida, ja vaadata piloodikabiini, et näha, kas toimub midagi ebaharilikku. Nad peavad selleks suhteliselt lähedale tulema,“ ütles Hesse.

Hesse sõnul peavad Luftwaffe lennukid sellisele ülesandele reageerima 15 minutiga osana NATO ühendatud õhukaitsesüsteemist, mis katab Euroopat.

„Phantomid eskortisid lennukit kella 8.45-st kuni 9.00-ni, kui raadioside lennujuhtidega taastati,“ ütles Hesse.