Randpere sõnutsi ei saa ta enam aru, mis suunas tahavad Tallinna linnavalitsus või transpordiamet liikuda.

"Kui nad tahaksid, et kõik sõidavad ühistranspordiga, siis võiks selle üle diskuteerida. Praegu valitseb täielik kaos. Kellelgi tuleb pähe mõte panna Gonsiori tänav kinni, tõmmata ära pool Narva maanteed, kuni Viru väljakuni on nüüd autodele ainult üks rada jäetud... Mingeid suuniseid ei ole, kuhu peaks oma auto sättima või kas sa oled üldse õiges järjekorras," kirjeldas Randpere kitsaskohti Tallinna liikluskorralduses.

Delfi lugeja eksperiment
Teelõik: Bensiini/Narva mnt nurgalt Narva mnt/Jõe tn nurgani

Aeg: kell 10 hommikul

Vahemaa pikkus: 1 km

Normaalaeg läbimiseks: 2 min

Tegelik ajakulu: 8 min

Keskmine kiirus: 7,5 km/h
"Mul võttis eile linna sõitmine Viimsist Tallinna kesklinna 55 minutit. See on tavaliselt suvel keset päeva 20 minuti teekond. Nagu oleks ahvidele pliiatsid kätte antud - joonistage Tallinna kaardi peale ja tehke natuke nalja," märkis Randpere.

"Linnaelanikke ei informeerita, linnaelanikke lihtsalt kiusatakse sellega, et teeme ühe tühja raja juurde. Ei ole neid busse nii väga linna poole tulemas - üks tühi rada on kõrval ja ülejäänud autod tunglevad siis ühel rajal. Ma ei kujuta ette, mis saab siis, kui koolid peale hakkavad. Praegu on keset päeva keset suve ummik Viru väljakust Russalkani. Kui koolid peale hakkavad, siis kogu Pirita tee, Merivälja tee ja ülevalt Lasnamäe on täis ja keegi ei liigu," lisas Randpere.

"Kui sa ühte teed või paralleeltänavat remondid, siis sa ei tee teist kitsamaks. See oleks lühikese perspektiiviga lahendus. Teine asi on see, et suurendada tänavate läbilaskvust, mitte seda vähendada," selgitas Randpere.

"Nüüd järsku on Coca-Cola Plaza ette tekitatud tupiktänav. Mingit hoiatust ei ole. Kui sa sinna sõidad, oled kinni nagu kilu karbis ja tagasipööret ka teha ei saa, sest pidevjoon on seal vahel. Selliseid asju ei tohi teha lihtsalt järelemõtlematult. Kas tõesti eesmärk on see, et kõik inimesed, kes autodega Tallinnas sõidavad, ei hääletaks Keskerakonna poolt? Autoomanik on nagu vaenlane," lausus Randpere.

Valdo Randpere postitus Facebookis

Ma ei pea ennast kohanemisvõimetuks tropiks. Mulle ei valmista mingeid raskusi juhtida autot kas vasakpoolse või parempoolse liiklusega riikides. Ka see, kas auto rool on paremal või vasakul pool, ei sega mind. Võib-olla üks pisike detail siiski – suuna näitamise asemel kipun parempoolse rooliga autodes klaasipuhastaja sisse lülitama. Aga ka sellega harjub paari päevaga ära.

Millega ma ära ei harju, on Tallinna linna liikluskorralduslikud eksperimendid. Siin liigeldes on mul tihti tunne, et ma olen mingi katseloomake, kelle äpardumisi ja õppimisvõimet keegi irvitades jälgib. Just hetkel, kui mulle tundub, et hakkab päris hästi minema, viskab see "keegi" paar uut auku tänavatele, tõmbab mõned uued jooned või kustutab ära kõik jooned, mis kunagi seal on olnud, lülitab valgusfoorid punase laine režiimile, peidab teed vihma või lume alla, sulgeb mõned tänavad jne.

Sinna juurde teatab keegi transpordiameti kunnidest, et ega ärgu ma lootkugi mingit eelinfot ajalehtedest saada järjekordse eksperimendi kohta. Samas on suhteliselt ettearvatav tulemus näiteks eksperimendil, kui sulgeda Gonsiori tänav, suunata liiklus Narva maanteele ja siis sulgeda liikluseks pool Narva maanteest – keset suve keset päeva saad ummiku Viru väljakust Russalkani.

Kas Tallinna transpordiametis veel mõni normaalne inimene ka töötab? Keda pole korruptsiooni pärast pulkade taha pandud ja kes linnaelanike heaolu oluliseks peab. Või on selliste omaduste kombinatsioon selle asutuse kaastöötajate osas välistatud?

Hea lugeja, millised on sinu kogemused Tallinna liikluskorralduse muudatustega? Kas igapäevane liiklemine võtab suvel oluliselt rohkem aega? Kirjuta meile, kus on kõige suuremad ummikud. Kuidas oles võimalik linnaelanikke paremini informeerida? Ootame teie mõtteid kommentaariumisse või aadressil rahvahaal@delfi.ee.