Et mõista, kui halvasti oleks võinud minna, kui ilm oleks olnud veidikene halvem, tuleb astuda vaid mõned meetrid sadamakaist eemale, kus siiani lebavad kaks aastat tagasi purunenud soomlaste väikelaeva Pikku Niina tükid.

2010. aasta 27. augusti õhtul plaanisid kaks soomlast oma laeva Pikku Niinaga saare sadamas maabuda juba enne keskööd, kuid sinna nende laev enam täismeeskonnas ega ühestükis ei jõudnudki.

Õhtul tõusis torm ja soomlaste laev kahe mehe ja kahe koeraga sõitis 40-50 meetri kaugusel Prangli sadamast kividesse. Appi tõttas küll kaks kummipaati, ent ühe mehe elu päästa ei õnnestunud. Nimelt keeldus laeva kapten aluselt lahkumast ja sidus ennast nööriga aluse külge. Mees ütles päästjatele, et see on tema kodu ja tema sealt ei lahku. Mõne ajapärast väikelaev murdus pooleks ja lagunes, veest leitud kapten toimetati kopteriga Mustamäe haiglasse, kuid elustamine tulemust enam ei andnud.

August 2010, muuliäärne pärast Pikku Niina õnnetust

Pikku Niina oli Prangli rahvale vana tuttav ning saarel randunud juba mitu suve. Alus oli tegelikult puidust ehitatud väike püügilaev, mille omanik oli ostnud lõbusõiduks. Laev oli ehitatud umbes 40 aastat tagasi.

Prangli sadama muuli august ülevalt poolt tuule ja murdlainega sisse sõita oskavad vaid väga vilunud Prangli merekarud. Laevalt pääsenu enda sõnul, ei saanudki midagi teha, laine lihtsalt viskas nad karidele.

Kuigi õnnetuse koht on täpselt sama, läks seekord tuhat korda õnnelikumalt, sest jaht oli tugevam ja ilmaolud paremad. Siiski oli see taaskordne meeldetuletus, et inimesed on looduse ees võimetud, kuigi nad seda tihti teisiti arvavad.

2010. aasta laevaõnnetust vaata siit!