Suvel on raha tõesti kerge kuluma. Inimesed avastavad ikka poodides enda jaoks igasuguseid uusi ja huvitavaid asju ja kui tooted allahinnatud ka veel on, siis läheb kraam poest kui soojad saiad pagariärist. Allahindluse kampaaniad püüavad tahestahtmata pilku. Noored inimesed kipuvad just  eriti  kulutama. Saab ju nii palju odavamalt, mis siin siis veel mõelda? – Tuleb ikka ära osta. Vanemad ja kogenenumad inimesed on aga ettevaatlikumad. Nemad ei kipu iga natuke soodsamat asja kohe koju kaasa tarima.

Soodusmüügi ajal teevad inimesed oste emotsioonide mõjul ning ei mõista, et kui osta mitu odavat mittevajalikku asja, siis ei pruugi enam kalli ja vajaliku asja jaoks raha jätkuda. Soodushinnaga võib küll  tekkida tunne, et teostatud tehing on kasulik, kuid siiski osutub ostetud kaup tavaliselt täiesti mittevajalikuks.

Soodusoste tehes tasub jääda oma eelarve piiridesse. Pole vaja teha lisakulutusi asjade peale, mida sul tegelikult kindlasti vaja ei ole, aga mis nii odav on, et võiks ju koju ikka igaks juhuks kaasa viia. Pole mõtet kulutada raha asjade peale, mida sul tegelikult vaja ei ole! Kola koguneb niigi nagu iseenesest.

Ka mina olen allahindluste ajal mõtlematult raha tuulde loopinud ja ebapraktilisi oste teinud. Ühel suvel näiteks ostsin kokku kolmest erinevast poest kuus T-särki – just sellepärast, et need nii odavad olid ja nüüd seisavad pooled mul neist kapis ja ma pole saanud neist mõnda isegi kordagi selga panna. Üritan nüüd oma viga enam mitte korrata ja poodelda targalt ka allahindluste ajal.

Kõige targem ongi minna poodi kindla eesmärgiga ja mitte lasta allahindlustel end rajalt kõrvale tõmmata. Kui lähed ikka poest piima tooma, pole mõtet filmipoe soodusmüüki uudistama minna.

Allahindlus on üks kaval trikk ja kui klient hindades ei orienteeru, siis võib ta väga kergesti vastu pükse saada. Kui eseme hind on tavaliselt 20 eurot ja siis 20% allahindluse järel on see ikka 20 eurot, siis pole siin ju mingit soodustust. Poed kasutavad igasuguseid võtteid, et oma kaupa müüa. Tarbijal tuleb olla ettevaatlik.

Pealegi ei pruugi allahinnatud asi olla sama hea kui täishinnaga toode. Miks ta muidu alla on hinnatud? Eks ikka sellepärast, et eelneva hinnaga antud toode ei müünud ja kuidagi on vaja sellest ikkagi ju lahti saada.

Allahindlused on küll ühed head boonused, tänu millele saab vahel paar eurot kokku hoida, kuid oma ostud tasub ikka alati läbi mõelda ja krabada poelettidelt ikka ainult vajaminevat tavaari.

Poodelge targalt ja olge lõbusad!