Kliendi sõnul algasid mured, kui ta lahkus Elisast ja läks üle Tele2 võrku. Probleem seisnes selles, et mobiilioperaatori vahetamisega kaasneb küll kõneteenuse lõpetamine, kuid interneti püsiühenduse teenus tuleb eraldi lõpetada.

"Mul oli Elisas telefoni- ja koduse interneti leping. Tele2 ütles mulle, et nemad tegelevad Elisaga ise - mul piisab ainult nendega lepingu sõlmimisest. Seega ma eeldasin, et Elisaga ongi nüüd kõik. Oma suureks üllatuseks sain järgmise kuu alguses ikkagi Elisast nii telefoni miinimumarve kui ka internetiarve. Kuna ma ei viitsinud sellesse eriti süveneda, siis lihtsalt maksin need ära," kirjeldas mees oma esialgset reageeringut.

Aprillikuus ootas klienti uus arve ning ta saatis Elisa klienditeenindusele e-maili, et pole enam alates märtsikuust nende klient ega soovi rohkem arveid.

Vastuseks tuli kiri: "Oleme tühistanud aprillikuise ekslikult esitatud arve, rohkem arveid ei saadeta. Vabandage palun segaduse pärast!"

Igaks juhuks pöördus pahane klient ka Elisa esindusse.

"Klienditeenindaja teatel olevat see elementaarne - kui ma lõpetan mobiiliteenuse lepingu, siis see ei tähenda, et mu internetiteenus lõppeks. Ja kui minu internetiteenus pole lõppenud, pean ma ka telefoni eest edasi maksma," selgitas klient segast olukorda.

Seejärel uuris klient, kuidas lõpetada internetiteenust, mida kodulehe andmetel enam ei pakuta.

"Siis tuli välja, et seda saab lõpetada ainult käsitsi kirjutatud avaldusega Elisa klienditeeninduspunktis. Kirjutasin siis avalduse valmis ja lootsin, et ehk nüüd on see asi läbi," lisas klient.

Maikuus ootas meest uus arve

Seepeale kirjutas ta Elisasse uue kirja: "Ma olen lõpetanud teiega lepingu ja kirjutanud ka avalduse teenuse pakkumise lõpetamiseks, kuid te ikka saadate mulle arveid. Kas te saaksite mulle teada anda, mida ma pean tegema, et ma rohkem teilt arveid ei saaks".

Teda ootas vastus, et 28. märtsi seisuga on leping lõpetatud, Elisa on teinud ümberarvestuse summas 28,75 eurot ning seega on kõik väljastatud arved tasutud.

Segaduses klient eeldas, et ei pea enam midagi juurde maksma.

Tegelikkuses väljastati talle 22. mail vastavalt Julianus Inkasso ja Elisa vahel sõlmitud lepingule võlateatis. Selle alusel võlgnes ta inkassole ligikaudu 31-eurose põhisumma, millele lisandusid lepingujärgsed viivised ning kulutused võla sissenõudmiseks.

Nõue kogusummas 55,75 eurot on kliendi kinnitusel tänaseks makstud.

"Ma ei oska muud teha, kui see ära maksta ja loota, et ehk sellega lõppeb see jama. Kuigi päris kindel ei saa enam olla," märkis klient.

Elisa suhtekorraldusjuhi Marika Raiski kommentaar

Klient kasutas Elisas eraldi kõneteenust ja interneti püsiühenduse teenust. Kõneteenus lõppes seoses numbri üleviimisega Tele2-te ning peale teenuse lõpetamist esitati kliendile tõesti kahjuks ebakorrektne arve. Kui klient Elisasse pöördus, siis tühistati koheselt ebakorrektselt esitatud arvete osa. Vabandame sellepärast kliendi ees!

Inkassonõue esitati kliendile interneti püsiühenduse teenuse kasutamise eest, sest kliendil oli kehtiv teenuse kasutamise leping. Tänaseks on klient inkassofirmale kõik andmeside teenuse kasutamise võlgnevused ka tasunud.

Kliendil olid sõlmitud erinevad lepingud kõneteenuse ja interneti püsiühenduse kasutamiseks ning need lepingud tuleb eraldi ka lõpetada. See on ka loogiline, sest väga paljud EMT ja Tele2 kõneteenuse kliendid kasutavad Elisa interneti püsiühenduse või mobiilse interneti Mint teenust ning sestap pole mõeldav, et kõik teenused lõpetatakse automaatselt kliendi teise võrku liikumisel. Enne seda kui Elisa saadab kliendi võlgnevuse inkassofirmale, saab klient võla kohta ka mitu meeldetuletuskirja.