Margus Tsahkna: 1,2-promillise siidri müük peaks lastele olema keelatud
Riigikogu sotsiaalkomisjoni esimees Margus Tsahkna (IRL) leiab, et alkoholi sisaldus peab olema märgitud pudeli sildil ning isegi alla 1,2-promillise alkoholi sisaldusega jookide müümine alaealistele peaks olema keelatud.
Tsahkna hinnangul on alaealiste alkoholi tarbimine väga tõsine probleem, millega tegeletakse ja tuleb veelgi enam tegeleda.
"Reegel peab olema, et alaealised ei tohi tarbida alkoholi sisaldavaid jooke vaatamata sellele, mis tasemest alkoholi sisaldusest defineeritakse jook alkohoolseks joogiks," ütles Tsahkna Delfile.
Lisaks alkoholi tarbimisele juurdepääsu keelamisele on Tsahkna sõnul veelgi olulisem noorte suhtumise kujundamine alkoholi tarbimisse.
"Tänane meedia ja reklaamikeel reklaamib alkoholi tarbimist kui eriti lahedat ja toredat tegevust," leidis ta. "Selline käitumist mõjutav reklaamitegevus ei ole õige."
Tsahkna sõnul käib sotsiaalministeeriumi juures koos alkoholipoliitika töörühm, mis tuleb välja konkreetsete ettepanekutega, kuidas edasi minna.
"Üheks võimaluseks on Prantsusmaal kasutusel olev alkoholireklaami regulatsioon, millega on täpselt kirjeldatud reklaami sisu," tutvustas ta ühte võimalust. "Alkoholi reklaamis tohib edastada vaid konkreetset infot toote nime, tootja ja alkoholi sisalduse kohta."
Niinimetatud kuulsate ja ilusate inimeste alkoholi tarbima meelitavate käitumiste näitamine ei ole aga lubatud.
Kuiva trenni tegemine
Riigikogu liige ja Tsahkna erakonnakaaslane Annely Akkermann ei pea normaalseks, et noored saavad osta alkoholivaba siidrit või õlut või veini. "Ma ei pea seda normaalseks, vastupidi - pean täiesti üheselt lubamatuks," ütles Akkermann Delfile.
"Täiesti arusaamatu on, et 1,2-promillilist siidrit üldse alkoholivabana müüakse," rääkis ta. "Lahja alkoholi või alkoholivaba märkega alkoholi müümine noortele on sama, mis kuiva trenni tegemine tulevaseks tarbimiseks."
Alkoholi tarbimise vähendamiseks tuleb Akkermanni sõnul piirata kõigi turundusmeetmete kasutamist kompleksselt - tõsta hinda, piirata müügikohti ja müügiaega, piirata reklaami nii toodetele kui elustiilile.
"Eesti on selleks järjest rohkem valmis, viimastel aastatel on aktsiise ju tõstetud ja müügiaegu piiratud," lisas ta.
Akkermann on enda sõnul kõige rangemat alkoholipoliitikat kohanud Kanadas - müük eraldi poodides, millel on ainus silt, et see on alkoholipood.