Haridus- ja teadusministeerium pidas ühinemist otstarbekaks ning on ette valmistanud materjalid valitsuse vastava otsuse vormistamiseks. Ühiselt on leitud võimalused koolieelse lasteasutuse õpetaja, noorsootöö ning sotsiaaltöö õppekavade arendamiseks uues kvaliteedis, teatas haridus- ja teadusministeerium.

Tallinna pedagoogilise seminari rektori Koit Nõlvaku sõnul ei ole kvaliteetne kõrgharidus mõeldav ilma koostööta. „Oleme seisukohal, et ühinemine Tallinna ülikooliga on kasutoov mõlemale osapoolele. Tallinna ülikooli kolledžina säilitame kindlasti oma tugevused nagu näiteks õppekavad, akadeemiline võimekus, lõpetajate maine tööturul. Samas loodame saada lisaressurssi rahvusvahelistumiseks ja arendustegevuseks,“ ütles Nõlvak.

Tallinna ülikooli rektor Tiit Land: „Tallinna ülikoolil on heameel, et ühinemine võimaldab veelgi tugevdada meie õpetajakoolitust ja samas laieneb ülikooli tegevus ka väga perspektiivikasse noorsootöö valdkonda. Oleme üheks ülikooli eesmärgiks seadnud õppe- ja teadustöö parema sidustamise praktikaga, selles vallas on meil ehk TPS-ilt midagi õppida.“

Eesti mereakadeemia võib muutuda Tallinna tehnikaülikooli kolledžiks

Eile toimus ka Eesti mereakadeemia hetkeolukorda analüüsiva ja tulevikku kavandava ühiskomisjoni koosolek. Komisjoni kuuluvad mereakadeemia, Tallinna tehnikakõrgkooli, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, haridus- ja teadusministeeriumi ja Tallinna tehnikaülikooli esindajad. Erinevatest arenguversioonidest peeti vajalikuks põhjalikumalt edasi tegelda kavaga, mille alusel on võimalik Eesti mereakadeemia tegevuse jätkamine Tallinna tehnikaülikooli kolledžina.

Haridus- ja teadusministeeriumi kõrghariduse osakonna juhataja Mart Laidmetsa hinnangul on merendushariduse rahvusvahelisel tasemel tulevikku parimal viisil võimalik tagada akadeemiliselt iseseisvas ülikooli asutuses. Samas kaalutakse ka muid koostöövariante. „Mereakadeemia jätkab iseseisva õppeasutusena vähemalt 2013. aasta suveni ning edasine tegutsemisvorm sõltub läbirääkimiste tulemustest. Kõik osapooled peavad vajalikuks kõrgel tasemel ja Eesti vajadustele vastava merehariduse tagamist nii lühemas kui ka pikemas perspektiivis,“ ütles Laidmets.