Jessajani sõnul võib täieliku pildi tragöödiast anda ainult mustade kastide salvestuste uurimine, teatab RIA Novosti.

„Peamine küsimus on selles, miks ei töötanud maapinnaga kokkupõrkamise hoiatussüsteem. See lennuk on läbinud maapinnaga kokkupõrkamise hoiatussüsteemi katsetused Mineralnõje Vodõs. Süsteemi katsetati erinevate geograafiliste objektidega: mägede ja küngastega – süsteem töötas korralikult. Aga mis praegusel juhul Superjetiga juhtus, ei ole teada. Miski läks valesti,“ ütles Jessajan.

Jessajan lisas, et on kahel korral Jakartasse lennanud. „Jakartas endas on maastik künklik, aga mida kaugemale linnast, seda kõrgemaks muutub reljeef ning ilmuvad juba tõelised mäed,“ ütles katselendur ja lisas, et katastroofi ajal olid ka ilmastikuolud väga keerulised.

Salaki mägi, mille vastu lennuk lendas, asub Indoneesia Jaava saare lääneosas Gunung-Halimun-Salaki rahvuspargis ning on vulkaanilist päritolu.