"Valdkonnas tegutsedes meil loomulikult on omad hirmud ja kahtlused. Oleme need ka abilinnapea Taavi Aasale edasi andnud," ütles Tallinna transporditöölisi esindav transpordi ametiühingu organisatsioonisekretär Alexander Martynenko Delfile. "Põhiküsimus on jätkusuutlikkuses - linna võimes tagada trammi-, trolli- ja bussijuhtide pealekasv ja palgatõus ning jätkata massiivseid investeeringuid liinivõrku ja veeremisse (eriti trollidesse). Kus see raha on, meie ei tea," rääkis Martynenko.

Transpordi ametiühingu organisatsioonisekretäri sõnul suudavad nad ilmselt hoida transpordivahendite kvaliteeti tänasel tasemel, ent mitte seda oluliselt tõsta. "Kuid ilma ühistranspordi üldise kvaliteedi ja maine tõusuta autode arv Tallinnas kahanema ei hakka," on Martynenko kindel.

Lisaks oleks Martynenko arvates palgalepe linnaga nüüd veel tähtsam kui kunagi varem. Mehe sõnul on läbirääkimiste jätkamiseks veebruaris ka palve esitatud, kuid vastus sellele senimaani tulnud ei ole. "Selleks aastaks ootame kolmes osas kokku umbes 12 protsenti palgatõusu, kuid oleme valmis kompromissideks. Aga referendumi taustal peame ennast kindlustama ka järgmiseks ja ülejärgmiseks aastaks," selgitas Martynenko transporditöötajate nõudmisi.

Vastavalt Tallinna linnavolikogu otsusele viidi 19.-25. märtsini 2012 läbi linnaelanike küsitlus küsimuses "Kas toetate tasuta ühistransporditeenusele üleminekut alates 2013. aastast Tallinna ühtse piletisüsteemi liinidel?". Küsitlusel osales 68 059 inimest ning tasuta sõitu toetas 75,5 protsenti vastanutest, seega teatas Tallinna linnapea Edgar Savisaar, et 2013. aastast plaanitakse Tallinnas minna üle tasuta ühistranspordile.