Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg ütles Delfile, et eelmisel aastal anti teede remondiks sama palju raha kui tänavu ehk 3,76 miljonit eurot, kuid möödunud aastal eraldati lisaeelarvest ligi miljon eurot lisaks. „Loodetavasti läheb samamoodi ka tänavu,” ütles Sulg.

Praeguse seisuga on teede ja tänavate remondiks eraldatud aga ligi miljon eurot vähem kui eelmisel aastal ning remontida plaanitaks üle 106 000 ruutmeetri teid, mida on ligi 87 000 ruutmeetrit vähem kui eelmisel aastal. Remonti vajaks linnaeelarve seletuskirja järgi aga ligi 400 000 ruutmeetrit teid.

Asfaltkatete lagunemine muutub kõige kriitilisemaks just kevaditi, mil temperatuur kõigub pluss- ja miinuskraadide vahel. Praegu on teed aga külmad ning tavapärasel laoturiga asfalteerimismeetodil ei saa Sulgi sõnul parandustöid teha. Kuna aga talvine parandussegu on suvisest asfaldisegust kolm korda kallim, remonditakse praegu ainult kõige ohtlikumaid löökauke peamistel ühistranspordiliiklusega magistraaltänavatel.

Suuremahuline teekatete remont algab Sulgi kinnitusel tõenäoliselt aprilli teises pooles, mil peaks käivituma asfalditehased, ning suurem osa peamagistraaltänavate löökaukudest plaanitakse likvideerida 15. maiks. Kommunaalameti andmetel on linnas praegu umbes 30 tänavat, kus pluss- ja miinuskraadide vaheldumisest ning naastrehvide kasutamisest tekkinud sügavad rööpad ja löökaugud vajavad kohe parandamist.

Tallinnas väljas üle 1600 ohu eest hoiatava liiklusmärgi

Ohtude eest Tallinna tänavatel hoiatab praegu ligi 1630 ajutist liiklusmärki. „Tasub teada, et piirkondades, kus kehtib 30-kilomeetrisest tunnikiirusest madalam sõidukiirus, löökaukudest teavitavaid ohumärke ei paigaldata, mistõttu tuleb näiteks õuealadel olla eriti ettevaatlik ja jälgida teekatte olukorda,” hoiatas Sulg.

„Enne ehitus- ja remondihooaja saabumist tehakse teede ja tänavate ülevaatus, mille käigus määratakse parandustööde viis, ulatus, maht ning selle tulemusena valmib käesoleva aasta hooldusremondi kava,” ütles Sulg. Graafiku projekt peab valmis olema 1. maiks.

Hooldusremondi korras remonditakse löökauke aastaringselt, sealjuures kolmandik töödest tehakse talvel ning ülejäänud osa kevadel ja suveperioodil. Löökauke parandab Tallinna lepingupartner Tallinna Teede aktsiaselts päeval ühe ja öösel kolme tööbrigaadiga. „Üks brigaad jõuab vahetuse jooksul remontida kuni 60 löökauku, ööpäeva jooksul vahetatakse ligikaudu 120 ruutmeetrit asfaltkatet,” rääkis Sulg.

Kommunaalameti juhataja asetäitja näeb peamist probleemi selles, et teehoiu rahastamiseks mõeldud kütuseaktsiisi raha on kasutatud riigieelarve aukude täitmiseks. „Ainuüksi omavalitsuste maksutuludest ei ole võimalik tagada vajalikus mahus tänavate ehitamist, rekonstrueerimist, remontimist, korrashoidu ja valgustamist; ebapiisava teehoiu riikliku alarahastamise tõttu kannatavad kõik teedel liiklejad.”

Sulg sõnas, et kütuseaktsiisi ei ole omavalitsustele kunagi heldelt jagatud. „Laekuvatest vahenditest eraldati omavalitsustele headel aastatel, 2007. 10,7 protsenti ja 2008. aastal 13,5 protsenti, kuid viimastel aastatel, 2009–2011, on eraldatud vaid 3,4 protsenti kogusummast.”