„Kellatootmissektor on tõenäoliselt unikaalne juhtum,“ ütles Baselworldi messi osalejate komitee juht Jacques Duchêne The Locali vahendusel.

Päev enne messi algust ütles Šveitsi messil osalejate komitee juht François Thiebaud, et kui eksport ulatub 2012. aastal 20-25 miljardi frangini, oldaks rahul.

2011. aastal ulatus Šveitsi kellaeksport rekordilise 19,3 miljardi frangini (16 miljardi euroni) ning 2010. aastal eksporditi Šveitsi kelli 19,2 miljardi frangi eest.

Selle aasta jaanuaris oli nõudlus julgustav ning veebruar nägi samuti hea välja tänu Hiina uuele aastale. Thiebaud' sõnul ongi head turud eeskätt Aasias ja kasvavates riikides.

Šveitsi kellade eksport Aasiasse ületas 2011. aastal 10 miljardit franki, mis on veidi üle poole kogu aastasest sissetulekust.

Ettevõtte Digital Luxury Group teatel on Hiinast saanud luksuskelladele suurim turg USA asemel.

Tänu Aasiale tegi Šveitsi kellatööstushiiglane Swatch 2011. aastal müügirekordi 7,1 miljardit franki ja teenis kasumit 1,3 miljardit franki (tõus 18,1 protsenti). Mitmete kuulsate kaubamärkide nagu Omega ja Tissot' omanik teatas, et 2012. aasta on alanud sama hästi.

Baselworldil esitleb oma tooteid 1815 osalejat, sealhulgas juhtivad brändid Rolex, Chopard ja Omega.

Selleaastase messi tippeksponaat on Šveitsi kaubamärgi Hublot' viis miljonit dollarit maksev kell, mis on kaunistatud 1282 teemandiga, sealhulgas kuus kivi, mis on enam kui kolmekaraadised. Teemantide kinnitamine valgest kullast kellale kestis üle 14 kuu.

Hublot' juht Jean-Claude Biver usub, et sellest kallimat kella on keeruline valmistada, sest kella pind on piiratud suurusega.

Neljapäeval avatavale ja 15. märtsil suletavale messile on oodata 100 000 külastajat.