Tõsiste õnnetuste kohta koostatud raportid tuleb üle anda rahvusvahelisele merendusorganisatsioonile IMO, kuid seda nõuet pole senini täidetud. Itaalia merendusregister teatas, et raport on rangelt konfidentsiaalne, vahendab BBC News.

Costa Europaga juhtus õnnetus 2010. aastal Punase mere kruiisil. Laeva pardal oli 1500 reisijat.

Vahetult pärast õnnetust teatasid Egiptuse võimud, et süüdi oli laeva meeskond. Laeva omanikfirma Costa Crociere süüdistas aga halba ilma.

2010. aasta õnnetuse ajal oli Costa Europa pardal Briti abielupaar Chris ja Ron Greal.

Laev sõitis vastu kaid ja hakkas kreeni minema ning härra Greal küsis ühelt meeskonnaliikmelt, kas ta peaks päästevesti selga panema. Talle öeldi, et ei pea ja kogu intsident on õppus.

Grealide sõnul teatas kapten alles tunni aja pärast, mis juhtus.

Proua Greali sõnul oli ta kogu selle aja hirmust kangestunud, sest meeskonnaliikmed tulid alumistelt tekkidelt veest tilkuvatena.

„Oli ilmselge, et allpool oli suur probleem,“ ütles proua Greal.

Võttis aega viis tundi, enne kui Grealid laevalt ara viidi. Kogu selle aja jooksul nägid nad meeskonnaliikmetest ainult reisijate meelelahutamisega tegelevat personali.

Ron Greali ärritas laeva meeskonna tegutsemine õnnetuse järel niivõrd, et ta kirjutas kirja Suurbritannia mereõnnetuste uurimise ametkonda ja palus neil asja uurida.

BBC võttis ühendust Itaalia merendusregistriga, kust öeldi, et Costa Europa õnnetuse uurimisraport on rangelt konfidentsiaalne ning antud hetkel asub see laevaomaniku ja lipumaa võimude valduses.

Costa Crociere teatas BBC-le, et korraldas sisejuurdluse ja koostas üksikasjaliku raporti, mida jagas lipumaa võimudega, antud juhul Itaalia merepiirivalvega Genovas.

Costa Crociere teatel on raport ettevõtte sisedokument ning neil pole mingit kavatsust seda avaldada.