1997. aastal ehitatud parvlaev, mis kuulub Taani ettevõttele DFDS Seaways, sõidab Leedu lipu all. Laev vahetas välja 2009. aastal põlenud Lisco Gloria. Liverpool Seaways võib pardale võtta kuni 320 reisijat ja 2250 liinimeetrit kaupu, teatab Leedu Delfi.

Rootsi raadio teatas, et laeva kontrollinud transpordiamet fikseeris vähemalt 25 rikkumist, mida iseloomustati rasketena. Märgiti, et päästepaatide juurde viivad väljapääsud olid blokeeritud, päästetrapid olid liiga lühikesed, ohtlike kaupade vedamise reegleid rikuti ning meeskonnaliikmed ei teadnud, milliseid ülesandeid peavad nad õnnetuse korral täitma.

Leedu laevandusohutuse administratsiooni laevanduse kontrolli osakonna juhataja Linas Kasparavičius kinnitas, et Leedu sai teate laeva arestimisest 19. jaanuari hommikul. Parvlaev arestiti 18. jaanuari õhtul. Laev oleks pidanud sõitma Karlshamnist Klaipėdasse 18 tunniga.

Kasparavičiuse sõnul karmistati pärast kruiisilaevaga Costa Concordia juhtunud õnnetust kontrolli reisilaevade üle. Liverpool Seaways sattus tema sõnul lihtsalt kontrollimise laineharjale.

Laeva ei lasta Karlshamni sadamast enne välja, kui kõik vead on kõrvaldatud.

Reisijatel ja kaubavedajatel tuli oodata 24 tundi teise laeva saabumist.