Costa Crociere juhi Pier Luigi Foschi sõnul on kompanii palganud mitu firmat uurima, milline oleks parim võimalus Türreeni meres väikese Giglio saare juures külili vajunud laeva päästmiseks, vahendab BNS AFP uudist.

Foschi sõnul pole veel selge, kas laev tuleb maha kanda või on see võimalik päästa ja uuesti töökorda saada. Pühapäevaks peaks olema selge, mida laevaga ette võetakse.

"Üks võimalus on laev täispumbatavate ujukite abil madalikult lahti tõmmata ja minema pukseerida," ütles Foschi Genoas toimunud pressikonverentsil, nimetades operatsiooni "üheks raskemaks maailmas".

"Võimalusi on mitu, kuid kõigepealt tuleb mõelda lekete sulgemisele," lisas Costa Crociere juht.

Kahesaja üheksakümne meetri pikkuse laeva pardas on umbes 50 meetri pikkune lõhe.

Foschi sõnul ei näe seni välja pakutud lahendused ette tohutu suure aluse lõikamist väiksemateks osadeks, kuid ta ei välistanud ka seda. Firmajuht kinnitas, et mõistab hirmu keskkonnakatastroofi pärast laevast lekkida võiva kütuse tõttu, kuid rõhutas, et esialgu pole sellest mingeid märke.

Costa Concordialt 2380 tonni kütuse väljapumpamiseks on palgatud Hollandi firma Smit Salvage. Operatsioon peaks algama lähipäevil.

"Hetkel on kõige olulisem leida inimesed, kes on endiselt kadunud," rõhutas Foschi pressikonverentsil.

Laeva kapteni Francesco Schettino kohta ütles Foschi, et ta "viis läbi manöövri, mis polnud meie poolt heaks kiidetud ja rikkus veel teadmata põhjusel reegleid".

Foschi hindas õnnetuse otseseid kahjusid 93 miljonile dollarile.