Energiafirmadel on Soomes automaatne kohustus kompenseerida kliendile tekkinud kahju, kui elekter on ära vähemalt 12 tundi. Kahju kompenseeritakse võrguteenusetasu hinnaalandusega, vahendab Uusi Suomi.

Põhikompensatsioon on seda suurem, mida pikem on katkestus. Kompensatsiooni suurus sõltub ka kliendi aastasest elektri ülekandetasust, kuid selle ülemmäär on 700 eurot.

Soome tarbijakaitseameti teatel on kompensatsioonimäärad järgmised:

12-24 tundi: 10 protsenti aastasest võrguteenusetasust

24-72 tundi: 25 protsenti aastasest võrguteenusetasust

72-120 tundi: 50 protsenti aastasest võrguteenusetasust

Üle 120 tunni: 100 protsenti aastasest võrguteenusetasust

Eestis on maksimukompensatsiooniks 24 eurot

Eesti Energia jaeäri kommunikatsioonispetsialist Tuuli Sokmann selgitas Delfile, et kui voolukatkestus kestis 3-5 päeva, siis vähendatakse kliendi võrgutasu 7,99 euro võrra. Majapidamistele, kus elekter oli ära 5-7 päeva, hüvitatakse see võrgutasu 15,98 euro võrra vähendades. Enam kui 7 päeva kestnud voolukatkestuse puhul vähendatakse võrgutasu 23,97 euro võrra. Võrgutasu vähendatakse ka siis, kui elektrivarustust ei ole osaliselt. Sokmann kinnitas, et võrgutasu hüvitatakse automaatselt – avaldust selleks esitada ei ole vaja ja arvestus kajastub ülejärgmisel arvel.