"Esimene ja kõige olulisem: Eesti riigi fokuseeritud tegutsemine. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse kampaaniaid on ju tehtud aastaid. Aga paljud neist on olnud juhusliku iseloomuga ja ainukesed võitjad, tundub mulle, on olnud neid läbi viinud reklaamiagentuurid. 2009 töötas majandusministeerium välja dokumendi nimetusega „Made in Estonia“ – välisinvesteeringute ja ekspordi tegevuskava aastaiks 2009-2011. Selle tegevuskava valmistamise käigus hekseldati põhjalikult läbi ka turismiga seonduv," rääkis Pruuli Delfile, lisades, et olulisim ongi seejuures, et tegu pole enam ühekordsete kampaaniatega, vaid pikaajalise teadliku strateegiaga, mida toetab märkimisväärne turunduseelarve.

Pruuli tõi eraldi välja, et minister Juhan Parts tegi omal ajal ettepaneku viia tax-free tagastatav ostupiirmäär Soome tasemele, sellele oli rahandusministeeriumist teatav vastuseis ja esmalt kehtestati ta ajutisena. "Nüüd on elu näidanud, et see oli õige otsus ja seda alaliselt pikendada," nentis Pruuli. 

"Tähtis on, et piiriületused toimuvad viimasel ajal sujuvalt ning välisministeerium on andnud piisavalt ressurssi viisade kiireks väljastamiseks," kiitis Pruuli. 

"Riik, eelkõige majandus- ja välisministeeriumide näol on tegutsenud targasti, ilma poliitilise paraadita, vaid asjalikult. Mõistagi võiks veel paljugi teha, alustades kas või selleks, et külastatavus suureneks märgatavalt, kui raudteel suudetaks korraldada samasugune piiri- ja tolliformaalsuste kiire täitmine nagu Soome ja Venemaa vahel kurseerivates rongides, kus need protseduurid saavad tehtud sõidu ajal. Kahjuks ei sõltu need otsused ainult Eestist, Venemaal aga näikse selleks poliitilist tahet praegu nappivat," võttis Pruuli riigi tegutsemis ehead küljed kokku. 

"Ei saa märkimata jätta ka paljude erafirmade pingutusi," tõi Pruuli välja teise olulise põhjuse. Tihenenud on lennugraafik Eesti ja Moskva vahel, Peterburi saab taas sõita laevaga, investeeritud on raudteeveeremi parendamisse, mitmed reisibürood tegutsevad koos asjalike ja usaldusväärsete Venemaa partneritega.

"Kolmandaks on mõistagi oluline ka üldine majandusruum meie ümber – elu on jälle läinud paremaks, venelased reisivad üha rohkem, meie hinnad turistidele (kultuuriüritused, restoranid jms) on aga siiski veel odavamad kui Soomes," nentis ta.