Parvlaev Muhumaa kapten Aidar Lees-Leesmaa andmetel on tuul suunaga kagust, puhub Kuivastus kiirusega ligi 30 meetrit sekundis ja Virtsus, kus maanina natuke varjab, 25 m/s ringis. „Selline tuul tekitab Riia lahel väga suure laine, mis siis Viirelaiu ja mandri vahelt ka väinale jõuab. See laine käib täpselt sisse Kuivastu kaisse. Sellega seoses on Kuivastus ilma laeva ja kaldarampi lõhkumata võimatu autosid laadida. Pisut väiksema, kuni 25 m/s puhuva tuulega oleks uue laeva jaoks ehitatavast teisest põhjakaist kindlasti abi. Ent tänase tormituulega – suunaga kagust ja merel kiirusega nähtavasti kaugelt üle 30 m/s – on laine väinas liiga kõrge, et mingeid riske võtta,“ ütles kapten Lees-Leesmaa.

Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel märkis, et täna on 1,5 aasta jooksul esimene kord, kui uued laevad on ilmastikuolude tõttu sunnitud Kuivastu-Virtsu liinil reisi ära jätma. „Alates uute laevade tulekust 2010. aasta juunis ei olnud Saaremaa ja mandri vahelisel liinil ilmastikuolude tõttu seni ära jäänud veel ühtegi reisi. Nüüd, kus katkestused on Kuivastu-Virtsu liinil jäänud üliharvaks ja Rohuküla-Heltermaa liinil oluliselt vähenenud, tuleks veelgi suuremat tähelepanu pöörata võimalustele, mis tagaksid liikluse stabiilsuse. Nendeks on Rohuküla-Heltermaa liinil Rukkirahu kanali süvendamine ja sadamatesse topeltrampide ehitamine analoogselt täna ehitatavatele Kuivastu ja Virtsu sadamate topeltrampidele, täiendavate lainemurdjate projekteerimine ja ehitamine ning Kuivastu ja Virtsu sadamate topeltrampide ehituse võimalikult kiire lõpuleviimine,“ lausus Treiel.