Oktoobri lõpus, kui lasteaia koosolekul arutati, millised pakid võiksid seekord mudilaste jõulupeol jõuluvana kingikotti jõuda, otsustasid lapsevanemad, et kommid on kindla peale minek. Need süüakse ära, neid ei ole kunagi liiga palju ja pole hullu, kui lapsed saavad jõuludeks mitu ühesugust pakki.

Õpetajad leidsid soodsa pakkumise portaalist Super24, Kalevi jõulupakke müüdi seal hinnaga 1.99. Väga tore! Jõulud röövivad vanemate rahakotist päris piraka summa, seetõttu olid kõik lapsevanemad nii hea pakkumise üle väga rõõmsad ning nõus, et selle pakkumise kasuks otsustamegi. Tundus lihtne ja kiire lahendus, sest keegi ei jõua ega viitsi ju raha korjamise ja pakkide organiseerimisega tegeleda. Esimene ja kõige suurem viga — me ei kontrollinud kiirustades ei Super24 ega pakkumise teinud e-supermarketi tausta.

Võtsin vastutuse enda peale. Kandsin raha üle, sain voucherid vastu, tundus, et kõik sujub. Sujus, kuni jõudis kätte kingipakkide kohaletoimetamise päev. Siis oli e-supermarket suletud, firma likvideeritud, esindaja telefonile enam ei vastanud ning Super24 esindaja kehitas vaid õlgu — tema abiks olla ei saa ning raha tagasi ka ei kanna. Ei jäänud muud üle, kui pöörduda tarbijakaitsesse, kes asjaga edasi tegeleb.

Ja nii nüüd ongi. Lapsed kingita, vanemad rahast ilma (õnneks ei ole kooliraha väga suur), laste jõulupidu kohe ukse ees. Organiseerime muidugi kiirkorras asenduskingid ja pidu pidamata ei jää, kuid vaevalt ükski lapsevanem enam kunagi mõne sooduspakkumiste portaali teenuseid kasutada julgeb. 

Süüdistada ei olegi kedagi, ise olime rumalad, et põhjalikumat eeltööd ei teinud. Aga teie, head lugejad, olge tähelepanelikumad ning ärge usaldage portaale, mille tausta te ei tea ning lugege alati läbi kõikide e-poodide kasutustingimused.