„Päästetööd ei küsi ruumist ega ajast ning pääste juhtimist tuleb teostada vahetult päästesündmuse juures nii-öelda põllult, mistõttu pikemaajalisel päästesündmusel on taoline staabi töövahend asendamatu abimees,“ rääkis päästeameti peadirektori asetäitja Alo Tammsalu.

Juhtimiskonteinerite peatöövõtja oli AS Maru Metall, kelle juhatuse esimees Lembit Pulk sõnas võtmeid üle andes, et tegemist on unikaalse lahendusega ja Euroopa võib vabalt Eesti staabi töövahendi vastu elavat huvi üles näidata.

Juhtimiskonteinerid on ühed viimased erivahendid, mis päästeamet saab Euroopa Regionaalarengu Fondi toetusel. Kaks merekonteineri mõõtu ja pikaajaliste päästetööde juhtimiseks mõeldud konteinerit sisaldavad kaasaegseid infotehnoloogilisi lahendusi. Tööseadistuses on ühes väliskeskkonnast sõltumatus juhtimiskonteineris kasutada 36 ruutmeetrit pinda, töölauad koos sülearvutitega, interaktiivsed telerid, raadioside, diktofonisüsteem, väline kaamera , valjuhääldid, ilmajaam ja lokaalne internetiside.

ERF-i projekt kestis 2008. aastast ja selle maksumus kokku oli 12 miljonit eurot, millest ligi kaks miljonit eurot tuli riigieelarvest. Projekti raames ehitati Päästeameti logistikakeskus Kosele – seal ja komandodes paiknevad paljud konteinerid ja erivahendid, mis projekti raames soetatud.