54-aastane Wrona, kes maandas Newarkist saabunud lennuki ilma telikuteta kõhule, sai Poolas paugupealt kangelaseks. Mõned põhjendasid pehmet maandumist Wrona aastatepikkuse kogemusega purilennuki piloodina, vahendab USA Today.

Kolmapäeval Varssavis toimunud pressikonverentsil paistis Wrona end ebamugavalt tundvat ning kinnitas, et tema kangelaseks nimetamine on liialdus.

„Ma olen absoluutselt kindel, et igaüks meist oleks teinud seda samamoodi ja tulemus oleks olnud sama,“ ütles Wrona. „Me üritasime lennuki maandada nii pehmelt, kui suutsime ja olime edukad.“

Kapten lisas siiski, et ketrab maandumist oma peas üha uuesti läbi ja kujutab ette, et oleks võinud seda paremini teha.

Teine piloot Jerzy Szwarc ütles Associated Pressile, et oli rahulik ning tal oli maandumise ajal déjà-vu tunne, sest hädamaandumist on lennusimulaatoriga nii palju harjutatud.

Wrona keskendus rohkem maandumise tehnilistele üksikasjadele, paljastades vähe oma emotsioonide kohta. Ta rääkis vaid tohutust kergendustundest, kui kõik reisijad ja meeskonnaliikmed olid eluga pääsenud.

„Kui ma maandumisrajal peatusin, ei olnud ma veel kindel, et kõik on pääsenud, sest paistis suitsu ja natuke hõõrdumisest tekkinud tuld,“ ütles Wrona. „Ma tundsin tohutut kergendust, kui pealennusaatja raporteeris, et lennuk on tühi.“

Reisijad kirjeldasid teisipäevast maandumist nii sujuvana, et nad arvasid, et olid maandunud ratastele. Siiski tekkisid sädemed, suits ja veidi tuld.

Otsekohe tekkisid mitmed Facebooki leheküljed Wrona ülistamiseks, osadel nimetati teda „superkangelaseks“. Austust avaldati sõnademänguga: „Lenda nagu kotkas, maandu nagu vares.“ (Wrona tähendab poola keeles vares.)

Poola president Bronisław Komorowski avaldas lennuki meeskonnale ja päästetöötajatele kiitust ning teatas, et kavatseb neile anda riiklikud autasud.

Poola riiklik lennuõnnetuste uurimise komisjon teatas kolmapäeval, et on algatanud juurdluse rikke põhjus väljaselgitamiseks.

USA-st saabus kohale Boeingu ekspertide meeskond, et aidata kaasa lennuki eemaldamisele maandumisrajalt ning uurida selle tehnilist seisundit.

LOT teatas, et lennukil tekkis hüdraulikasüsteemi viga, mille tõttu ei tulnud välja telikud. Kõikide telikute rike on Boeing 767 puhul esmakordne ning üleüldse ülimalt ebatavaline, teatasid lennunduseksperdid.

„Ma olen lennanud selle lennukiga 500 korda ja see on esimene kord, kui telik välja ei tule,“ ütles Wrona. „Ma piloteerin seda hea meelega jälle, sest see on üks uuemaid lennukeid LOT-i lennukipargis. Ma loodan, et teda saab korda teha. Need on väga hästi tehtud lennukid.“