"Loksutame paika uue sertifitseeritud kütusepartii logistikat," kommenteeris Eskelinen.

Estonian Air olemasolevat kütusepartiid ei kasuta, kuna on tekkinud kahtlus selle kvaliteedis. Varasema info kohaselt pidi kompanii uue sertifitseeritud kütusepartii kasutusele võtma teisipäeval.

Eskelineni sõnul kahtlase kütusepartii analüüsid käivad.

Tallinna lennujaamas töötab kaks kütuseoperaatorit. Naftelf Eesti AS kuulub Air Total Internationalile, mis on Prantsuse päritolu Totali energiakontserni ettevõte. Teine operaator, Eesti Aviokütuse Teenuste AS, kuulub Estonian Airile ja rahvusvahelise energiakontserni BP ettevõttele Air BP.

Möödunud nädala reede õhtul ei läbinud Tallinna lennujaamas üks kütuseproov analüüsi, kuna üks kümnetest mõõdetavatest kütuse parameetritest ei vastanud kütuse sertifikaadile. Selle peale katkestasid kütuseoperaatorid lennukite tankimise.

Naftelf Eesti hakkas esmaspäeval taas Tallinna lennujaamas lennukitele kütust pakkuma, kuna kahtlused kütuse kvaliteedi pärast osutusid täiendava analüüsi kohaselt valehäireks.

Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov on varem BNS-ile öelnud, et mõlema kütuseoperaatori kütus pärineb ühest ja samast allikast Muuga sadamas, kuhu see tuleb Leedu tehasest Mažeikiaist. Sakkovi sõnul tuleb lennujaamal leida veel üks operaator, kes kasutaks mõnest muust allikast pärinevat kütust.

Estonian Air on kinnitanud, et tõrked lennukite tankimisel lennufirma graafikut väga ei mõjuta, lennud toimuvad ning ajagraafikust märkimisväärselt kõrvale ei kaldu.