Taksojuhtide käest maad uurides selgub, et tegelikult ei reguleeri taksojuhtide tööaega ükski seadus ja seetõttu tuleb eri perioodidel ette isegi ööpäeva vältavaid tööaegu. Liikluseeskiri keelab küll väsinuna auto juhtimise, kuid väsimuse mõõtmine jääb veel subjektiivseks tegevuseks.

Tallinna suurima taksoettevõtte Tulika juht Anne Rebane tunnistab, et olukord, kus taksojuht oleks roolis 24 tundi ühtejutti, on absoluutselt ebanormaalne, ent füüsilisest isikust ettevõtjana töötavad taksojuhid teevad enda töögraafiku ise ja seetõttu pole võimalik nende koormust ka kontrollida.

Soomes ja Saksamaal tehtud uuringutest on näha, et umbes 20 protsenti hukkunutega lõppenud liiklusõnnetustest on suuresti väsimusest tingitud.

„Probleem on selles, et erinevalt alkojoobest on väsimust väga keeruline objektiivselt mõõta,” selgitas liikluskindlustuse fondi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits. „Samas on väsimusest tingitud liiklusrisk vahel isegi suurem joobest tingitud liiklusriskist, sest joobes juht suudab vahel ohule õigesti reageerida, kuid magav juht ei suuda seda kunagi.”

Pikemat lugu taksojuhtide pikkadest tööpäevadest loe homme Eesti Päevalehest!