Teisipäeval Moskva oblastis Žukovskis korraldatud eksperimendi käigus püüdis katselendur taastada alla kukkunud lennuki õhkutõusmisel toimunud sündmusi. Jak-42 ühe piloodi tegevust korrates pidurdas katselendur hoovõtu käigus, vahendab Lenta.ru.

Lennuki rooli kalle enne maast õhku tõusmist ulatus 13 kraadini. Selline pidurdamine nõudis jõudu 64 kilogrammi. Kommersandi teatel pidi katselendur selleks kogu jõuga pidurile vajutama.

Veel üks lennueksperiment näitas, et kui Jak-42 piloot oleks hoovõtul lihtsalt juhtimisseadmest lahti lasknud, oleks lennuk edukalt õhku tõusnud.

Varem peeti piloodi viga lennuõnnetuse üheks tõenäoliseks põhjuseks. Uuriti võimalust, et õhkutõusmise ajal tekkis lennuki kapteni ja teise piloodi vahel arusaamatus: üks neist vajutas pidurile, teine aga lisas veojõudu.