„Viimased neli ja pool nädalat on näidanud, et uus piiriületuskord, mis hõlmab nii ootealasid kui ootejärjekorra infosüsteemi kasutamist, on oluline ja vajalik lahendus kümmekond aastat kestnud probleemile. Mul on hea meel, et nüüd on ka siinne, peagi teenust pakkuma hakkav ooteala valminud,“ ütles Vaher parkimisala avamisel.

Vaher märkis, et veel hiljuti laiusid maantee ääres pikad piiriületust ootavate veokite järjekorrad, mis takistasid liiklust, kahjustasid keskkonda ning tekitasid nii ebamugavust kui põhjustasid otseseid probleeme omavalitsustele, kohalikele elanikele ja sõidukijuhtidele endile.

Uus piiriületuskord on tema sõnul toonud pikkades järjekordades seisnud veokid ootealadele, mistõttu on maanteel liiklemine muutunud ka teistele inimestele ohutumaks. Veokijuhid, kel on võimalik broneerida endale piiriületuse järjekorrakoht elektroonilises infosüsteemis, saavad piiriületust oodata aga inimlikes tingimustes ootealal, kus on korralikud tualetid, dušid, valgustus, valve ning võimalus kasutada traadita internetti ja teisi teenuseid, mida ooteala haldaja pakkuda soovib.

Samas on vähenenud ka piiriületuse ooteaeg neile, kes võtavad koha üldises järjekorras. Kui veel juulis oli Narvas veokite tavapärane ooteaeg kolm kuni viis päeva, siis reede hommiku seisuga tuleb neil järjekorras oodata umbes 36 tundi.

„Igal juhul saavad korrastatud piiriületuse järjekordade haldusest kasu nii Eesti kui teiste riikide elanikud ja ettevõtjad, kel on võimalik oma piiriületusi paremini planeerida. Veokijuhid saavad juba tööreisi alguses teada, mis ajale planeerida piirile jõudmine, ning seega on võimalik vähendada ootamisega seotud kulutusi,“ ütles siseminister.