Vastuseisu ja kahtluste põhjuseks on sadama lähedal Liikülas maja ostnud tuntud ärimees Harry Raudvere, kes on sadama arendamise enda peale võtnud. Pikki aastaid väga trööstitus olukorras olnud sadama suurema arendamisega alustas Raudvere 2010. aastal, oma sõnul sooviga kogukond ellu äratada ja sadam korda teha. Enamik sadama ümbruse elanikest ja praegusest omanikeringist ei tea aga Raudvere õilsatest plaanidest midagi. Pigem vahetatakse omavahel ebaviisakusi, kirjutab ajaleht
.

Eriti konfliktseks on läinud Pahapilli küla elaniku Ulme Mulla ja Raudvere omavahelised suhted. Muld taotleb õigusjärgse subjektina kohtu kaudu oma õdede-vendade nimel osa Varese sadama maa-alast endale tagasi, Raudvere ei taha sellest aga midagi kuulda, olles kindel, et kohus on tema poolt. Mustjala vallavalitsus on Mulla taotluse tagasi lükanud, öeldes, et sadamal on õigusjärgsed osanikud (Saare Kalurist) juba olemas, Mullale pakutakse kompensatsiooni.

Muld ja Raudvere on osapoolte sõnul mõlemad teineteist ka ähvardanud. Raudvere olevat ähvardanud ka teisi, oma nime mitte avaldada soovivaid külaelanikke. Ärimees ise eitab seda, öeldes, et tal on parematki teha.

Hetkel on sadama juurde kuuluvad hooned ja kaid 13 osaniku ühisomandis. Kui Saare Kalur oma tegevuse sadamas lõpetas, müüs ettevõte 1992. aastal kogu sadama vara (mitte maa) 35 osanikule, kellest nüüdseks on saanud 13, neist kahe (Nikolai Kaljakin ja Eva Ader) käes on rohkem kui pool osakutest. Nikolai Kaljakin ütles, et kuna üle poole osakutest on nende käes, on nad ka sadama omanikud ja võivad vastavalt käituda. Aderiga ei õnnestunud kontakti saada.

Harry Raudvere on sadamas tegutsemiseks loonud MTÜ Varese Sadam ja sõlminud kõikide osanikega lepingu, mille kohaselt nad volitavad MTÜ-d Varese Sadam nende varaga tegutsema. Ka Mustjala vallavalitsus toetab MTÜ tegevust, olles isegi oma arengukavasse sisse kirjutanud, et Varese sadama omandiõiguste lahendamisel osutab kaasabi just MTÜ Varese Sadam.

Loo teeb kummaliseks asjaolu, et keegi osanikest ei mäleta, mis täpselt allakirjutatud lepingus seisis, ja vaid ühel neist pidavat olema ka lepingu koopia. Ainsa koopia omanik Evald Kauber on aga paraku juba vana mees, kes oma sõnul oma paberimajandusest enam midagi ei tea. Kunagine Varese sadama ostupunkti juhataja ja praegune osanik Helju Lember ütles, et ei tema ega ükski teine osanik ole enam võimelised sadamas midagi tegema.

Nii on nad volitanud asjaga tegelema Raudvere (MTÜ Varese Sadam juhatuse liige). Lember ütles, et ta on ka mõelnud sellele, et võib-olla jääb ta lõpuks oma osakutest ilma, aga samas, ega teha pole midagi. Raudvere sõnul on kõik volitused lepingus kirjas ja sadam jääb pärast võimalikku erastamist osanike ühisomandisse, temal endal ambitsioone sadama omamiseks ei ole.

Tegelikult polegi kohalikel midagi sadama korda tegemise vastu, vastupidi, hea on, kui see korda tehakse. Ulme Muld ütles, et asju tuleks lihtsalt teha seaduste kohaselt ja kohalikega arvestades. Viimaseks piisaks tema karikasse oli Mulla sõnul sadama peasissepääsu sulgemine MTÜ poolt. “Ei saa olla nii, et üks võõras inimene tuleb siia ja arvab, et võib teha kõike, mis tahab,” viitas Muld Raudvere tegutsemisele.

Muld on arvamusel, et Raudverel ei ole õigust sadama sissekäiku kinni panna. Raudvere räägib sadamast kui osanike valdusest ja kuna nad on teinud MTÜ-ga lepingu, siis on neil ka õigus sissepääsu oma valdusse piirata. Sama meelt on ka suurima osakute pagasiga Kaljakin. Sulgemise põhjuseks tuuakse sadamas ette tulnud vandaalitsemist.

Tegelikult on inimestel sadamasse minekuks võimalus olemas, minna tuleb lihtsalt ringiga — tõkestatud on vaid ligipääs autodega. Inimestel, kes hoiavad sadamas oma paate, on võimalus oma võtmega sisse saada — väravaid kinni hoidval ketil on kokku kuus taba, igaühele oma.
Mustjala valla maakorraldaja Kuunar Kallase sõnul on mittetulundusühingul õigus sadama sissepääs sulgeda, kuna sadamakaide omanikud on volitanud seal tegutsema just MTÜ Varese Sadam. Kohalikele on sageli silma jäänud ka Raudvere ja vallaametnike lähedased ja sõbralikud suhted.