"Tarbitava alkoholi poolest on Eesti Euroopas esirinnas," selgitas Keskerakonna fraktsiooni liige Priit Toobal. "Uuringud näitavad, et alkoholireklaami keelustamine vähendab oluliselt selle tarbimist."

OECD riikides teostatud uuringute andmetel on kange alkoholi reklaami piirangutega riikides alkoholi tarvitamine elanikkonna seas 16% väiksem. Riikides, kus lisaks kangele alkoholile on piirangud ka lahja alkoholi reklaamile, on tarvitatavad alkoholikogused veel 11% võrra väiksemad. Liiklusõnnetuste arv on kange alkoholi reklaami piirangutega riikides langenud 10% võrra ning nii kange kui ka lahja alkoholi reklaami piiranguid omavates riikides 23%.

Toobali sõnul on alkoholireklaami keelustamise teed läinud mitmed teisedki Euroopa riigid - näiteks Norras on keelustatud kogu alkoholireklaam; Soomes on keelatud kange alkoholi reklaam; Rootsis on aga alkoholireklaam (üle 2,25% alk. vol) täielikult keelatud televisioonis, raadios ja välimeedias; Prantsusmaal on keelatud alkoholireklaam televisioonis.