Teate ju küll, kui kerge on teist laimata, selle asemel, et võtta endale pool sekundit ning proovida siis ennast müügiinimese rolli panna - kas äkki poleks temalt kui teotahteliselt, julgelt ja ettevõtlikult müügimehelt või -naiselt midagi hoopis õppida?

Rääkides telefonimüügist, siis samuti nagu paljud teised lugejad, olen ka ise sattunud väga mitmete ajakirjade, ajalehtede ja tolmuimejate pakkumiste saajaks. Helistab rõõmsa, energilise ning enda toodet tundva inimesena näiv naine või mees. Ausalt öeldes on ka minu aeg mulle oluline, ent siiski kuulan võimalusel nende pakkumise rahulikult lõpuni, sest olen pealt kuulnud neid ninakaid tegelasi, kes müügiinimesele nähvavad, et ta ei ole huvitatud ja seejärel räägib enda kaaslasele, kui rumal inimene talle just helistas, andmata endale seejuures aru, et see ongi müügiinimeste töö. Näiteks restoranis ei tuleks ju kellelegi pähe nähvata teenindajale, et ta tuli ju ainult klaasi veini jooma, miks talle siis menüü toodi?

Telefonimüük arendab inimest palju, kui ta sellele alale just viimases hädas pole tulnud. Selline töö nõuab kannatlikkust, õpetab kuulama ja sõnu valima ning iseloomult muudab enesekindlamaks ja tagasihoidlikkus asendub peagi väga hea kõneoskusega, kuna halvastiütlejaid võib olla palju ning nutusematel tuleb "digimuutuda" ennast maksmapanevateks kõnelejateks.

Teine liik müügitööd on silmast-silma müümine. Seal pakkumist saav potentsiaalne klient nii ülbe ei ole. Põhjus on väga lihtne ja selleks on häbitunne. Eksole ju ebaviisakas öelda näiteks tänaval pähklimüüjatele, postkaardimüüjatele ja maasikamüüjatele, kui vastikud nad teie ajakulutamise pärast on. Üldjuhul ei tee see telefonimüüjat sõimav isik äkki nüüd enam midagi, kuna miimika ja kehahoiak on nähtav.  Inimene hoiab end vaos, ei õelutse enam nii.

Mõistmatuks jäävad mulle ka inimesed, kes telefonile vastates süüdistavad müügiinimest nende telefoninumbri "välja tuhnimises". Kusagil peab aga see number avalik olema ning selle asukohta on võimalik ka viisakalt küsida. Müügitöö ei ole seotud detektiivitööga, et müüja peaks kuskile salajastesse andmebaasidesse sukelduma.

Tubli müügiinimene on enda isiksuselt vägagi eeskujulik: avatud suhtleja, oskab kuulata, kõneleb veenvalt ja on muidugi kannatlik. Ta peabki niisugune olema ja see ei ole sugugi halb. Need oskused annavad mitmeid eeliseid ka muudel ametialadel, kuna edukus sõltub samuti enese müümise oskusest. Seega on aktiivne müügitöö igati väärt proovimist, kui vähegi huvi selle vastu peaks olema.