Southwest teatas oma avalduses, et kahe Boeing 737-300 keres olid mikropraod ning neid hinnatakse ja parandatakse. NTSB teatas pühapäeval, et veel ühel lennukil leiti samasugune viga, vahendab Associated Press.

Praod leiti neetliideste juurest, mis jooksevad kogu lennuki pikkuse ulatuses.

Veel 19 sama tüüpi lennukit vaadati tootja poolt üle ja neil mingeid vigu ei leitud. Ligi 60 lennukit on plaanis üle vaadata teisipäeva õhtuks.

Nädalavahetusel tühistati kokku umbes 600 lendu.

NTSB esindaja Robert Sumwalt teatas, et Boeing töötab välja hooldusjuhist kõigile 737-300-tüüpi lennukitele, mis lendavad sarnastel liinidel nagu Arizonas hädamaandumise teinud lennuk. Jutt käib umbes 15 aastat vanadest ja umbes 39 000 korda õhku tõusnud ja maandunud lennukitest.

Kogu maailmas on selliseid lennukeid 931, neist 288 USA-s.

Reedel Phoenixist õhku tõusnud lennukis, mille pardal oli 118 inimest, kadus salongist rõhk, sest keres oli pooleteise meetri suurune pragu. Reisijad olid sunnitud kasutama hapnikumaske. Lennuk maandus siiski õnnelikult USA õhujõudude baasi Arizona osariigi edelaosas. Keegi tõsisemalt viga ei saanud.

Uurijate sõnul poleks pragu lennuki keres muidu avastatud, kui seda poleks spetsiaalselt otsitud.

Kogu lennuki ulatuses jooksvat neetühendust pole varem metalli väsimise osas probleemiks peetud ja seetõttu ka lennukite regulaarse hoolduse käigus uuritud. Nüüd on aga olukord muutunud ja edaspidi hakatakse lennukeid selle probleemi osas täpsemalt üle vaatama.