Miks lahkus välisministeeriumist kantsler Marten Kokk? Kas ta polnud piisavalt jõuline ja autoriteetne oma ametis?

Marten Kokk on kantslerina teinud head tööd. Välisministeeriumi omapära on roteerumine erinevate ametikohtade vahel. Marten Kokk siirdub saadikuks OECD ja UNESCO juurde ning seetõttu lahkub 31. detsembril kantsleriametist.

Miks oli vaja luua EL Eesti esinduse juurde kolmas asejuhi koht? Millised on uue inimese ülesanded?

Oleme pidanud vajalikuks tugevdada Eesti esindust EL juures juba mõnda aega. Välisministeeriumi tegevuses on väliskaubandus ja arengukoostöö kasvava tähtsusega ning seetõttu tegi välisministeeriumi atesteerimiskomisjon ettepaneku väliskaubanduse ja arengukoostöö asejuhi ametikoht luua.

Brüsselis on vahetu juurdepääs ühenduse kompetentsis olevatele kaubanduspoliitika ja arengukoostöö kujundajatele ja otsusetegijatele. Nii on päevakorras näiteks Eesti arengukoostööalase nähtavuse suurendamine Euroopa Liidus, arvestades, et suurem osa ka Eesti arengukoostöörahast liigub Euroopa Liidu eelarve kaudu, investeeringute kaitse ja vabakaubanduslepingud kolmandate riikidega, Maailma Kaubandusorganisatsiooni laienemisega seonduv jne.

Miks ministeeriumi väljapaistvamad ametnikud ja diplomaadid on kolmanda asejuhi koha vastu?

Välisministeeriumi atesteerimiskomisjoni kuuluvad ministeeriumi kantsler, viis asekantslerit, seal hulgas Euroopa Liidu asjade asekantsler ning välismajanduse asekantsler, ja personalidirektor, kes kõik on väljapaistvad diplomaadid ja ametnikud. Nemad tegid ettepaneku nimetatud ametikoht luua.

Välisministeeriumis luuakse, kaotatakse ja profileeritakse umber igal aastal mitmeid ametikohti. Samas on suures kollektiivis alati ka eriarvamusi. Ja ka seekordne otsus pole erand. Samas on küsimuses väljendatu liiga laiahaardeline üldistus.

Kas valimiseelne meeleolu on jõudmas ka ministeeriumi igapäevatöösse?

Ei näe siin puutumust.