Reformierakond lubab oma riigikogu valimiste programmis ehitada välja Saaremaa silla, Tallinna ringtee ja neljarealise maantee Tallinnast Mäoni ning jätkata Tallinna−Narva maantee rekonstrueerimist. Kui sillaehituseks kulub riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi ja keskkonnaminister Jaanus Tamkivi sõnul 7–8 aastat, siis ülejäänu on kavas ellu viia järgmise nelja aasta jooksul.

IRL-i aseesimees ja majandusminister Juhan Parts ei soovinud vastata küsimusele, millist suurt transpordiprojekti tema kõige tähtsamaks peab. „Pingeridade koostamine ei ole adekvaatne, kõik transpordiobjektid on olulised ning tagada tuleb nende tasakaalustatud areng. Samas teeb mind murelikuks see, et samad inimesed, kes 3,5 aastat on nõudnud teede rahastamise vähendamist, on asunud nüüd andma lennukaid lubadusi teede ehitamiseks,“ rääkis ta Delfile.

Reform hindab silda odavamaks

„Saaremaa püsiühenduse osas oleme saavutanud selle, et meil on olemas konkreetne lahendus, kuidas silla ehitus võiks toimuda, ning see on väga suur asi. Nüüd on edasine küsimus selles, kuidas üle viie miljardi kroonise maksumusega silla ehitust rahastada,“ selgitas Parts. „Oluline on, et see rahastus ei toimuks teiste infrastruktuuriobjektide arvelt – peab olema täiendav finantsmudel, mille kallal me töötame. Kokkuvõttes on silla osas kõige kaalukam sõna aga saarlastel endil.“

Reformierakondlane Urmas Klaas on Saaremaa silla maksumuse hindamisel tagasihoidlikum: ta ütles partei programmi tutvustades, et sõltuvalt tehnoloogiast kulub 3–4 miljardit krooni.

Parts usub, et kolm Eesti suuremat teede kulgemise suunda — Tallinn−Luhamaa, Tallinn−Riia ja Tallinn−Peterburi — on ambitsioonika, kuid samas reaalselt toimiva plaani korral neljarajaliseks väljaehitatavad 15−20 aasta perspektiivis.

Kaalutakse erakapitali kaasamist

Järgmise nelja aasta jooksul on majandusministri sõnul reaalne välja ehitada neljarajaline tee Tallinnast Mäoni, kuid see vajab poliitilist kokkulepet Kose−Mäo lõigu rahastamise osas, kusjuures võimalik on ka erakapitali kaasamine. „Ammu on ajale jalgu jäänud Tartu ümbersõit. Ka see on üks eesmärk nelja-aastases perspektiivis,“ selgitas ta.

Tallinn−Narva suunal on ministri hinnangul reaalne ehitada aastaks 2015 valmis neljarajaline tee Tallinnast kuni Rakvere−Haljala ristini: „Seal osaliselt ka tööd juba käivad. Ette peab hakkama valmistama ka Jõhvi-Narva maantee laiendamise projekti,“ lisas ta.

Peterburi maanteest kuni Keilani kulgeva Tallinna suure ringtee väljaarendamine peaks Partsi arvates järgmise nelja aasta jooksul tähendama eelkõige suuremate liiklussõlmede rajamist ning kaugemas tulevikus tuleks edasi liikuda ka neljarajalise tee poole.