Mõne jaoks pole see suur probleem, aga mind häirib ikka tõeliselt ja tahan, et midagi tehtaks, kuigi see pole minu võimuses.

Nimelt on Elisal uus iseteenindussüsteem kodulehel ja sellega seoses aasta alguses ei saanud ma mitu kuud arvet. Seejärel nõudsid nad korraga mitme arve tasumist, kusjuures makse tähtaega ei pikendatud. See tähendas ju vähemalt kaks või rohkemgi korda suuremat makset ühes kuus, mis on oluline lisakulu igale vähemjõukale inimesele.

Lõpuks sai asi korda ja mitu kuud tulid arved mulle normaalselt, aga siis mingist hetkest toimus uus muudatus - nimelt arve ise. Nagu teada, siis kui arve on miinimumarvest väiksem, peab ikkagi maksma selle paketi väärtuse (mis on minu meelest halb süsteem, kunagi oli parem).

Aga arve muudatusest siis: arvel on kirjas umbes nii, et kõned Elisa võrku üks tund,teistese 30 minutit, sõbranumbritele üks tund, sõnumeid kolm tükki jne, aga summat, mis kirjeldaks, palju konkreetse asja eest läks, ei ole. Hakka siis sellest uuelt tobedalt kodulehelt hinnakirja otsima ja arvutama. Igal arvel (muide ütleb nii ka raamatupidamisseaduski) peab olema kirjas kauba nimi, kogus, hind, summa, seega ka üksikhind ja kui palju näiteks kokku läks sõbranumbritele helistamiseks. Elisa arvetel aga sellist asja ei ole. On vaid kogused. Ma tahan ju teada mille eest täpselt ning kui palju mul ka miinimumarves läks, aga seda ei näidata.

Teine asi, mis minu meelest ikka ei ole normaalne, on see, et iseteeninduses saab vaadata ka saldot praegu. Aga hiljem, kui arve tuleb (kui tuleb muidugi), on arvel hoopis teine summa kui kõneeristuses. Ükskord ka küsisin selle kohta. Mulle vastati väga ebamääraselt, et arvutiprogamm ei anna õigeid andmeid. Aga miKs see mind huvitama peaks? Ma peaks ikka ise saama näha, mis mu arvel toimub. Selline asi ajab ikka vihale küll, kui nad on ise sellise funktsiooni teinud, siis võiks seda saada ju ka kasutada.

Kolmandaks on äärmiselt tobe olukord siis, et kui inimese miinimumarve on 250 krooni ja ta juhtumisi kulutab sellest vaid 160 ja otsustab ülejäänu "raisata" mõne eritariifse teenuse, näiteks loteriipiletite peale. Sel juhul peab klient ikka maksma ebaõiglaselt 250 krooni ja lisaks need piletid. Selline asi teeb ikka kurvaks küll, pesuehtne röövimine. Mis neist eritariifides siis nii erilist on, et nad ei või miinimumarvesse mahtuda, kuigi mul ju tegelikult oli veel raha. Kui mobiiliga lotot ostsin, siis arevstasingi, et mul pole miinimumarve täis räägitud ja need mahuvad ilusti sinna. Hiljem uurisin ka Elisa halvalt ja segaselt kodulehelt ja lõpuks, suure vaevaga, leidsin mingi väikese koha, kus oli väikeselt kirjutatud, et eritariifsed numbrid lähevad miinimumarvest eraldi. Ma ei näe muud põhjust sellel, kui et saada ikka rohkem raha, röövida ikka rohkem ja rohkem.

Neljandaks tahaksin öelda, et kui kunagi Elisa saatis normaalsel ajal arved, siis nüüd saadab ta need paar päeva enne maksetähtaega. Mina olen aga kuskilt kuulnud, et mõistlik aeg on ikka 7-14 päeva enne maksetähtaega. Elisat see ilmselgelt ei huvita - pean hirmuga ootama ja mõtlema, kui palju arve nüüd tuleb, sest iseteenindus seda ju õigesti ei näita, sest hilisem kõneeristus on teistsuguste numbritega.

Igatahes kogu see jama Elisaga arvetega on pannud mind mõtlema, et võib-olla peaks liituma teenusepakkujaga, kes tegeleks klientidega korralikult.