Ühel päeval sõitsime ja arutasime elukaaslasega, et mis hakkab marsapilet maksma siis, kui euro tuleb. Vilandert OÜ marsapilet maksis 20 krooni ja leidsime, et eurodes peaks see tulema 1.27 eurot, ja naersime, mitte pahatahtlikult, et vaene marsajuht peab 1-2 eurosendistega arveldama hakkama. Lisaks veel kõik muud rahatähed, mida tuleb klientidele vastu anda.

Meil oli marsajuhist siiralt kahju. Mõtlesime, et nad võiks ju teha piletihinnaks  1 euro, rahval ka ju siis hea meel ja arveldada lihtsam, kuigi see oli väga pisike lootus.

Olime kindlad, et 99 protsendil juhul seda ei juhtu. Seega mõtlesime hirmuga, et äkki panevad 2 eurot. Aga samas see oleks ju liig, mis liig.

Seega, kuna euroga ei tohiks ju hinnad tõusta ja kui nad ümardaksid marsapileti hinna 1,3 eurole, oleks see ju olnud ilmselge euro pärast tehtud hinnatõus.

1. oktoobrist oli marsruuttaksos aga silt: pileti hind 22 krooni. No pagana pihta. See on siis eurodes 1,4 eurot.

Mina näen siin selgelt, et hind tõusis euro tõttu, kuna pileti hinda on nii lihtsam ümber arvestada.

Kui nüüd hakatakse vastu ajama, et bensiini hind on tõusnud või mis iganes olukord maailmas on, siis mina ei leia, et see on põhjus selliseks hinnatõusuks.

Marsruuttaksos sõidab tavaliselt oma 10 inimest ikka, vahel rohkem, vahel vähem, aga kui on vaja sõita 10-12 km ,siis bensu ei kulu nii palju küll mitte.

Ja kui mõelda, et marsa sõidab iga päev umbes iga 30 minuti tagant, siis ma näen ju, et see katab juhtide kuutasud, bensiini ja jääb kõvasti ülegi. Aga ei, ikka on vaja hinda tõsta.

Samas teine marsa, kes ka sõidab siinsel marsruudil, seal küll ei ole sellist silti, aga ilmselt nad tõstavad ka, kuna konkurent tõstis ja neil pole ka suurt midagi kaotada. Aga kus siin on õiglus? Kõik tõstavad hindasid, aga palku keegi ei tõsta, ilmselt ei tõsteta enne, kui miinimumpalga tase tõuseb ja see ka ilmselt ei tõuseks siis piisavalt.