Autode katustele pannakse hauakivi meenutav plafoon, kus kirjas kas: Juhiga Autorent, Transfer või siis kas või suvaline tekst — Kodumasinate remont ja telefon, kuhu helistades vastab taksoteenusepakkuja dispetšer.

Nii sattus Delfi fotograaf Viru tänava alguses peale olukorrale, kus selline teenusepakkuja munitsipaalpolitseist sisuliselt väljagi ei teinud. “Autokatusel tekst TRANSFER ja täht T.. seal on keelatud seista taksodel, aga sellised reklaamiga masinatel keelatud seista pole,” rääkis fotograaf.

“Autol on taksoplafoon tagaistmel, aga katusel mingi suvaline tekst. Hinnakiri on paberiga kinni kaetud ja me ei saagi sisuliselt midagi teha. Nii me siis seisamegi siin kõrval ja vaatame, et mõni turist sinna peale ei istuks. Selliste probleemidega tegeleme igapäevaselt ja me ei saagi siinkohal muud teha kui vaid kõrval seista,” rääkis munitsipaalpolitseinik fotograafile.

Mupo segab piraate nii palju kui võimalik

Selliseid n.ö renditaksosid on Tallinnas umbes 15-20 ja nende arv on munitsipaalpolitseiameti juhi Kaimo Järviku sõnul vähemaks jäänud. “Me segame nende teenuse osutamist nii palju kui see võimalik on,” rõhutas Järvik.

“Koostöös politsei ja maksuametiga teeme ühisreide. Keeleinspektsioon trahvib neid selle eest, et  nad ei ole läbinud taksojuhtidele kohustuslikku keeleeksamit. Oleme hakanud piraatidelt ära võtma taksotunnuseid — plafoone, taksomeetreid. Käib päris tõsine võitlus, see on täna meie prioriteet,” loetles Järvik meetmeid piraattaksonduse vastu.

“Juba aastaid võitleb munitsipaalpolitsei piraattaksodega,” kinnitas Kaimo Järvik Delfile, et selliste taksode puhul on tegemist piraatettevõtlusega, mis kindlasti ei mahu taksoteenuse raamidesse.

Viimasel ajal on Järviku sõnul palju turiste mupo poole pöördunud avaldustega kui neile taksoteenus meeldinud ei ole.

“Kui tahate sõita taksoga, siis peab pärast taksoteenuse saamist küsima taksojuhilt kviitungit taksoteenuse osutamise kohta. Kui seda mingil põhjusel ei anta, siis võib suure tõenäosusega olla tegemist juhiga, kellel puudub taksoteenuse osutamiseks vastav luba ja klient võib siis keelduda taksoteenuse eest maksmast,” selgitas ta.

Taksofirmasse helistades võid saata piraattakso

On olnud ka juhtumeid, kus taksofirmasse helistades pakutakse võimalust sõita rendiautoga või taksotunnusteta autoga. “See on nüüd koht, kus teenuse kasutajad saaksid keelduda sellise teenuse kasutamisest,” leidis Järvik. “Need teenusepakkujad on ka piraadid, need  autojuhid ei ole käinud eksamitel, need autod ei ole kontrollitud, nende autode kasutamisel võib olla suur risk,” hoiatas ta.

“Täna ei tohi eraautod kasutada takso tunnuseid, neil ei tohi peal olla plafoone, sees ei tohi olla taksomeetreid, ega hinnakirju. Kõik autod, kes neid tunnuseid kasutavad, rikuvad majandusministri määrust.”

Teenusepakkujaid, kes võivad täna Tallinnas taksoteenust osutada, kellele on väljastatud taksoteenuse kaart, on transpordiameti osakonnajuhataja Ruth Pärna sõnul 1927. Taksoveolube on kokku 989, nendest vedajaid firmasid on 38, ülejäänud on FIEd.