"Seoses mõnes meediakanalis ilmunud tõlgendusega rapsiõli teavituskampaaniast, peame vajalikuks avalikkusele selgitada kampaania eesmärke ning ühtlasi väljendada siirast kohkumust rassismile või vägivallale viitavate seoste pärast, mis kampaania ümber on tekkinud," teatas Eesti toiduainetööstuse liidu juhataja Sirje Potisepp.

"Kinnitame, et meie eesmärk ei ole olnud hetkekski riivata kellegi tundeid ning vabandame, kui oleme seda teinud," märkis Potisepp, kelle sõnul on kampaania eesmärk lihtsalt kodumaist rapsiõli reklaamida.

"Inimesed ei tea, miks on kasulik tarbida rapsiõli ja mille poolest on see toiduaine tervislik. See on justkui hästi hoitud saladus. Läbi ajaloo on saladusi kõige paremini hoidnud ususektid, kellel olid omad vennaskonnad, rõivad ja riitused. Sellest saladuse aspektist lähtudes sai teavituskampaania nimeks "Sekti saladus" ja selles kujutatakse fantaasiategelastena kodumaiste rapsiõli tarkade salaseltsi," selgitas toiduliidu juht.

"Peame tunnistama, et kahjuks ei suutnud me ette näha, et silmaaukudega kapuutsiriietus seostub avalikkuse kujutluses nii selgelt ainult Ku Klux Klani nimelise salaorganisatsiooni igati põlastusväärse tegevusega, mitte salaseltsidega üldiselt või Euroopa karnevalikultuuriga," nentis Potisepp.

Vastasel juhul oleks tema sõnul valitud neutraalsem sümboolika ning planeerinud teavituskampaaniat mõnevõrra erinevalt. "Kuna avalikkusele seni näitamata kampaania reklaamiklipp selgitab kõige paremini lahti kampaania sõnumi ja eesmärgid, oleks see pidanud ka esimesena inimesteni jõudma. Usume, et nii oleksime vältinud paljusid vääritimõistmisi," tunnistas Potisepp.

Vaata videost!