Mõlemat nähtust iseloomustab ulatuslik haipimine, osav turundustöö. Erinevalt tavapärasest turumajanduslikust kunstlikust nõudluse tekitamisest on siinkohal aga tegemist erandliku nähtusega.

Esiteks on nii hittmänguasjadest kui dinošõust kogemust omavate lastevanemate hinnangul tegemist millegagi, mille hinna ja kvaliteedi suhe räigelt paigast ära on. Teiseks käib kunstliku nõudluse tekitamine häbematult läbi laste ning laste kaudu.

Hea küll, üks välismaine šõu on erandlik nähtus, ag pandeemilised vaimustusepuhangud konkreetsete mänguasjade suhtes tunduvad nagu käivat juba nüüdisaja elustiili juurde. Olid elektroonilised tamagotšid, hiljem bionicled, nüüd siis bakuganid...

On siiski vajalik meeles pidada, et kõigil juhtudel on tegemist osavate ning õnnelike ärimeeste leiutistega. Nende ühine näitaja on see, et suurem osa nende kujuteldavast väärtusest ei ole mingit pidi reaalne.

Mida järeldada sellest, et Eesti lapsevanemad kiruvad, kuid siiski ostavad mänguasju, mida ajakirjanduski esitleb "hetkel ülekaalukalt populaarseimatena"? Ei muud, kui seda, et paljudel vanematel puudub kasvatuslik julgus.

Massinähtustest saavad massinähtused alles siis, kui piisavalt paljudel puudub julgus öelda, et kuningas on alasti - ehk et väiksema perekonna nädala söögieelarve jagu maksvad lelud on lihtsalt plastmassitükid.

Rohkem julgust, kallid lapsevanemad!