Hädas taksojuhid tahavad kehtestada uusi tasusid
„Pakume inimese koju sõites teenust ja see tekitab meile kulutusi. Ilmselgelt on õigustatud, et selle eest ka makstakse, sest teenuse eest peab maksma," põhjendab Blauhut, kuid mõistab ka võimalikku sõitjate meelepaha. „Eks igaüks tahab odavamalt saada, kuid taksojuhtide olukord on praegu väga raske."
Blauhut tegi ettetellimistasu lisamiseks Tallinnas lubatud taksoteenuste hulka ettepaneku transpordiametile ja abilinnapea Jaanus Mutlile, kuid vähemalt siiani ei ole linnavõim sellele ideele rohelist tuld andnud.
„Ettetellimistasu lisamine taksoteenuste loetellu tekitaks klientide hulgas arusaamatust ja segadust," põhjendas Mutli keeldumist. „Sõidualustamistasu on samaväärne ettetellimistasuga, mille eest klient sisulist teenust ei saa." Eelnevale viidates pidas Mutli taksojuhi ettepanekut ebapiisavalt põhjendatuks.
Mutli põhjendus ajas Blauhuti segadusse. „Sisulist vastust ju ei antud, alustustasu eest korvatakse taksojuhtidele kulutused, mis tekivad kohapeal oodates," imestas Blauhut, kelle hinnangul võiks ettetellimise eest küsida ligikaudu sama tasu, mida peaks sõidualustamistasuga niikuinii maksma.
Tellimisnumber tasuliseks
Sõidualustustasu on läbi käinud ka taksojuhtide liidu plaanidest, kuid seal mõnevõrra tagasihoidlikumas kuues. „Kuna ettetellimise ja dispetšerteenuse eest maksavad taksojuhid dispetšerfirmadele, siis võiks vähemalt selle summa võtta kliendi käest," ütles liidu juht Lembit Poolak.
Ühe võimaliku variandina nägi Poolak võimalust kasutada takso tellimisel tasulist telefoni. „Kuna taksojuhid peavad dispetšerteenuse eest maksma kuni kümme krooni, siis ei tohiks kliendilt selle raha võtmine sõiduhinda eriti palju tõsta," märkis Poolak.
Poolaku sõnul on liidul plaanis teenuste nimekirja lisada suure pagasiga klientide lisatasustamine ja suuremale seltskonnale eritariifi kehtestamine. „Suure pagasi vedu kulutab autot ja seetõttu võiks olla näiteks sadamast ja sadamasse või lennujaamast ja lennujaama sõitudel lisamaks," ütles Poolak.
Poolaku sõnul võiks taksojuht suure pagasiga klientidelt juurde küsida kuni poolsada krooni, sest raskem auto kulutab ka rohkem kütust. „Samuti võiks olla kallim tariif siis, kui sõitjaid on rohkem kui üks, sest ka see tekitab autole lisakulutusi."
Poolak avaldas lootust, et neid lisakulusid suudetakse transpordiametis tõestada ja saada need aktsepteeritud taksoteenuste nimekirja ja sealt omakorda hinnakirja.
Taksojuhid ühepoolselt lisateenuseid kehtestada ei saa, selleks peaks teenused nimekirja lisama kohalik omavalitsus.
Taksofirma: lisateenused on minevik
Tulika Takso juht Anne Rebane ei pea taksojuhtide uute teenuste kehtestamise soovi mõttekaks. „Tulika Takso on seda meelt, et selge ja läbipaistev hinnakiri on suureks abiks taksoteenuse kvaliteedi parandamisel," arvas Rebane. „Oli ju aeg, kus Tallinnaski olid takso hinnakirjad pikad ja keerulised, sisaldades palju lisatasusid."
Rebase sõnul sai taksojuht siis sageli oma sisetunde järgi otsustada, milliseid lisamakse ta kliendi puhul kasutas ja see omakorda tekitas olukorra, kus kliendil polnud ülevaadet võimalikust taksosõidu maksumusest. „Samuti võis kunagi taksomeetrisse eri tariife programmeerida, kuid ma olen veendunud, et sellist aega pole mõistlik tagasi igatseda," selgitas Rebane.
Blauhuti sõnul on taksofirmade vastuseis kantud kartusest kliente kaotada. „Kõik mõistavad, et seda on vaja, kuid üritatakse hoida hinda all, et kliente hoida," arvas Blauhut. „See hoiab taksojuhtide teenistuse nii madalal, et varsti võib hakata tulema teateid ettevõtjate teenuse lõpetamisest."